Zonnig wandeldagje

23 mei 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Mijn bed lag vanochtend echt heerlijk. Ondanks dat ik laat naar bed was gegaan werd ik vanochtend toch vroeg wekker dus lang de tijd om gewoon in bed te blijven hangen. Na een ouderwets havermoutontbijtje pakte ik mijn tas in en liep ik richting het centrum voor een dagje Nelson. Het duurde dik twintig minuten om werkelijk in het cbd te komen. Hier begon ik aan een wandeling die mij aangeraden was in het hostel. Ik zou Aafke niet zijn als ik deze korte wandeling niet wat uitdagender maakte door er een andere simpele route aan vast te plakken. Langs de rivier liep ik dus dik een uur om vervolgens via de achterkant van de berg omhoog te klimmen. Hellingproef nummero twee deze week, hoezo sportschool nodig. Ik maak mijn eigen workouts wel! Bijna boven hoorde ik al veel kinderstemmen en eenmaal op de top bleek een basisschoolklas het uitzichtpunt als pauzebestemming te gebruiken. Druk dus maar dat maakte het uitzicht niet minder indrukwekkend. Ik was namelijk bij 'the centre of NZ', het punt dat ze gebruiken voor het midden van landkaarten enzo. Hier had ik 360 graden zicht over het fantastische landschap. De klas vertrok al snel en toen was ik helemaal alleen, lekker in de rust van de groene heuvels en alles genieten. Na dit mooie momentje liep ik weer naar beneden, dit keer met een kortere route.

Eenmaal beneden hield ik een korte stop bij het infocentrum en stapte vervolgens de bibliotheek in voor wat computergeregel. Het was superdruk dus veel tijd voor foto's uploaden was er helaas niet, alleen Lake Taupo staat online. Na wat surfen en boekem liep ik weer naar buiten waar het inmiddels hard was gaan waaien, de wind maakte het aardig koud dus ik staptd stevig door naar het hostel.

Eenmaal hier kletste ik wat met Tamme, at ik kiwi's (dat hoort hier gewoon, ze zijn nog goedkoop ook!) en pakte ik vervolgens mijn tas half in. Daarna kookte ik wat avondeten, simpel restjes dit keer. Na het eten kletste ik met een aantal van het hostel, had ik nog een melig gesprek met Tamme, proefden we koekjes van anderen en toen ging ik lekker vroeg naar bed. Hier deed ik al gauw het lich uit, aardig moe vanwege de korte nacht gisteren en de wandeldag. Morgen weer uitchecken, geen tijd voor treuzelen in Nieuw Zeeland!

1. Elze:
    23 mei 2014
    Hey meis,
    Wat een genot om je verhalen te lezen! Heb gister al je blogs van de afgelopen anderhalve maand in een keer doorgelezen, ben nu weer helemaal op de hoogte. Meis, wat klinkt het geweldig! Vind het fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, dat je leert, nieuwe mensen ontmoet en de mooiste plekken op aarde bezoekt. Je verhalen zijn zeer inspirerend :)
    Ben erg benieuwd naar je volgende belevenissen!
    Liefs, Elze
  2. Papa:
    23 mei 2014
    Koekiemonster !
    Al iets geprobeerd met kiwi's ?