Geluksvogel in Nelson :)

22 mei 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Nadat ik vanochtend mijn kamer stil had verlaten (zo min mogelijk uit de backpack is zo min mogelijk in de backpack, ik ben al pro!) liep ik snel naar de keuken. Hier smeerde ik wat bammetjes, pakte ik de rest van mijn etensvoorraad bij elkaar en liep ik als een pakezeltje naar buiten. Het was nog donker en dat gaf een raar effect. De weg naar de ferry duurde niet langen het megaschip was makkelijk te vinden. Na een soort inchecken wachtte ik met andere passagiers in een soort hal om even latet met een groep richting de ferry te lopen voor het werkelijke boarden. We moesten een smalle trap omhoog (auw, spierpijn) en kwamen toen bovenin het schip aan. Druk was het niet dus ik had een megakeuze aan stoelen/lounchebanken. Een half uurtje later vetrokken we. Ik keek met wat andere passagiers een of andere actiefilm over het witte huis. Af en toe liep ik even naar buiten om hier van het magische uitzicht over zee te genieten.

Drie uur later waren we al aan de overkant. Voor zover ik kon zien leek het veel op het noordereiland (uhu) maar meer en hogere heuvels. Dit werd nog duidelijker toen ik na het ophalen van de bagage in de bus stapte voor een route richting Nelson, mijn bestemming van de komende twee dagen. Onderweg een duizend mooi uitzicht, telkens weer magisch -ik verwacht elke minuut elfjes en trollen uit de huisjes-.

Rond drie uur 's middags stapte ik aardig gesloopt uit de bus. Ik belde mijn hostel die gratis oppikken beloofden en tien minuutjes later was mijn 'taxi' daar. Lekker luxe haha. Het hostel bleek redelijk ver van het centrum te liggen dus een oppikcentrale was niet echt mis. Bij het inchecken bleek.wat mis te zijn gegaan met mijn kamerboeking. Na wat gehussel, gemoppel en gedoe over grotere kamers (meer bedden) of kleine kamers bleek ik de gelukkige van dr dag te zijn en kreeg ik voor de komende twee nachten de grote kamer voor koppels (met een mega tweepersoonsbed). Yes! Nadat ik mijn tas had achtergelaten liep ik de lange weg heen en terug naar de supermarkt om wat dingetjes in te slaan. Bij terugkomst in het hostel nam ik een fijne douche om daarna eindelijk weer mijn kleding te wassen (letterlijk álles was vies).

Terwijl dat in de was zat ging ik naar de keuken om wat eten te maken, simpel noedels met groente. Na dit maaltje skypte ik even met thuis en relaxte daarna op de bank met een kopje thee. Hier kwam ik in gesprek met Tamme, een Nederlandse jongen. We kletsten over vanalles en nog wat en tegen tien uur besloten we random koekjes te bakken. We maakten onze eigen versie van pepernoten (Tamme's versie) en bakten zelfs een aantal van onze koekjes met rozijnen. Een uurtje later ploften we weer op de bank, dit keer mét onze snack.

Na nog een dik uur kletsen hield ik het voor gezien en liep ik naar mijn megafijne kamer. Hier leek het net alsof mijn backpack.ontploft was want ik had al mijn gewaste kleren over mijn kamer verspreid (iets met een niet zo goed werkende droger..). Ik dook in mijn megabed, op naar een fantastische nachtrust!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anton:
    22 mei 2014
    Plek zat dus om te rusten en te slapen of wat dan ook.
    Geniet van het Zuid eiland. Kuzzzz
  2. Oma:
    22 mei 2014
    jaja, altijd maar weer geluk. Het is je van harte gegund!!!!
    Zoals altijd, geniet ervan en kusje van Oma.
  3. Papa:
    22 mei 2014
    Nelson; de naam van de papegaai van Pippi Langkous.
    Die elfen en trollen waren dus niet zo gek bedacht.
    Te gek zo'n privé ruimte voor jezelf dame !
    X
  4. Opa:
    22 mei 2014
    Geniet moar lekker mien wicht Moi