Lekker 'niks' doen, toch genieten!

23 mei 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag was weer eens een lekkere ouderwetse reisdag. Na een fantastisch nachtje slapen checkte ik vroeg uit en werd ik weer met dr auto naar de busstop gebracht (top hostel). Hier kon ik meteen in de bus springen. Onderweg genoot ik wat van het uitzicht en speelde ik puzzelspelletjes op mijn mobiel. Halverwege moest ik overstappen op een andere bus die twee (!) uur later pas zou komen. Buiten waaide het enorm, aangezien er geen wachtruimte ofzo binnen was besloot ik de weg over te steken om hier in een koffiezaakje te wachten. Voor de verandering koos ik dit keer voor een sapje en met de gratis wifi maakte ik mijn tijd wel vol. Ook kletste ik wat met een Japans meisje die ook moest wachten op de bus. Het kostte soms wat gebarentaal maar meestal begrepen we elkaar wel. Tegen half twee was de bus er eindelijk en kon ik instappen voor een ritje naar Kaikoura, de eindbestemming vandaag. Ik had van een meisje in het hostel gehoord dat aan de linkerkant van de bus het beste uitzicht was dus daar nam ik plaats.

En o wat was het weer mooi, de heuvels worden groter, de bergen hoger en met de kust op de voorgrond (mét springende dolfijnen) echt weer een plaatje. Halverwege vond ook een amerikaan achter mij het ontzettend mooi en kon hij zijn 'WAUW' en 'OH' niet inhouden. Hij mompelde zelfs een verzoek om de bus te stoppen haha.

Rond drie uur kwamen we aan, mijn hostel was letterlijk aan de overkant van de straat. Het inchecken was redelijk vaag omdat er een oude man was die me een soort van hielp maar alles niet zeker wist. Toen de eigenaar even later kwam werd ik dik prima geholpen en kon ik naar mijn kamer boven vertrekken. Ik besloot meteen het plaatsje te verkennen en liep via de toeristische route naar de supermarkt. Werkelijk prachtig, die winterse bergen met het water op de voorgrond. Na wat inkopen liep ik langs winkeltjes terug die er erg tof uitzagen, het was al tegen sluitingstijd dus morgen maar even terug om te kijken voor wat kiwisouvenirtjes!

Bij het hostel kletste ik op mijn kamer met mijn twee kamergenootjes (in een zesbedskamer, rustig hostel weer!). Ik nam een heerlijk verfrissende douche en maakte toen in de keuken een simpel maaltijdje klaar -grote bak yoghurt/fruit/nootjes-. Geld en tijdbesparend, altijd fijn. Vier anderen waren vet lekker aan het koken met groentes uit de oven en alles. Lichtelijk jaloersmakend! Ik at mijn avondeten op in de lounge waar ook het engelse meisje en de vage man van het inchecken zaten. Het bleek dat hij gewoon een of andere dronken gast is, ik vind het maar vaag. Gelukkig kunnen de kamers gewoon op slot :) De vier met de keukenkunsten hadden blijkbaar niet veel geluk met de oven en waren twee uur later pas klaar. Ik was al niet zo jaloers meer haha.

Vroeg dook ik mijn bed in, nog even tijd om te lezen en een lange nacht te pakken voor morgen. Dan ga ik namelijk weer op pad, richting Christchurch om precies te zijn. Maar niet voordat ik 's ochtends op zoek ga naar walvissen met de boot, kneiters wat kijk ik daar naar uit!

1. Petra:
    24 mei 2014
    Ik hoop dat je ze zult zien!
    Ik had pech :-(
    Enjoy!
    X
  2. Oma:
    24 mei 2014
    Wij hebben in Canada ook zo´n walvisvaart gemaakt en ze inderdaad gezien en foto´s gemaakt. Prachtig. Kusje, Oma.
  3. Mama:
    24 mei 2014
    Aafke volgende keer gewoon Petra meenemen. Je gaat vast ook nog trollen en elfjes zien. Whow. Kuzzzz