Zon (!), zee, strand en lekker actief!

5 april 2014 - Newcastle, Australië

Vandaag was heerlijk. Onverwachts was het droog toen ik vanochtend op stond na een lang nachtje slapen. Ik maakte eerst een ontbijtje, vervolgens lunch om mee te nemen en toen gingen Britta en ik richting de busstop om de bus richting Nelson Bay te nemen. We moesten even wachten maar na een paar minuten kwam Bjorn, een veertigjarige Duitse van hetzelfde hostel langsrijden en bood ons een lift aan. In de auto bleek dat we dezelfde dingen wouden bezoeken dus besloten we samen te gaan.

Eerst gingen we via een megalange wandeling (wel twee minuten haha) naar een soort uitkijkpunt, ondanks dat het bewolkt was hadden we errug goed zicht over de kust. Prachtig dat contrast tussen de witte stranden met de blauwe zee en de groene heuvels. Hierna reden we naar een ander uitkijkpunt waar we wel degelijk een eind opwaarts moesten wandelen. Eenmaal hier boven hadden we wederom een megauitzicht over de kust, de zon brak ook door dus beter kon het bijna niet. We liepen via een omweg terug naar beneden (je moet toch ergens actief zijn) waar we onze lunch opaten. Vervolgens gingen we richting het centrum om een lekkere cappucino te drinken. Hierna deden we een korte shopsessie (shampoo enzo) om vervolgens snel richting het hostel te rijden voor een strandomkleedsessie. Het was warm, de zon scheen als nooit tevoren dus perfect strandweer. Na een halfuurtje zaten we dus op het witte zand. Even waren we bang dat het mooie weer niet lang aanhield aangezien de lucht wat donkerder kleurde maar gelukkig bleek het loos alarm. Na een uurtje zonnen besloot ik om het water in te duiken. Het was niet zo koud alhoewel de golven best heftig waren. Onverwachts kwam er uit het niets een grote golf die mij half meesleurde en op de grond smeet. Gelukkig kon ik op tijd opstaan, als kadootje kreeg ik van de golf een mooie blauwe knie op mijn al zo mooie blauwe mannenbenen. Ik ging maar gauw uit het water om op de handdoek bij te komen. Het strandavontuur eindigde ik met een hardlooprondje samen met Bjorn over het strand. Wederom eentje om aan mijn 'Walk of fame' toe te voegen. Halverwege klommen we over een aantal rotsen om over het andere strand verder te lopen. Eenmaal hier liepen we een stukje omhoog voor een prachtig uitzicht over het water, de zee en de mistige zandlucht. Vervolgens renden we via het strand terug met op de achtergrond de zonsondergang. Wauw.

Eenmaal bij de Britta en Hannah (een duits kamergenootje die ook mee was naar het strand) zaten we nog even na te genieten. Daarna nam ik in het hostel een heerlijke lange douche om vervolgens een late dinner te koken. Wederom wraps. Wraps voor lunch, wraps voor avondeten, wraps voor altijd. Ach, een keer wat anders dan instantnoodles. Als toetje weer wat yoghurt. Na het eten kletsten we in de keuken met een grote groep over vanalles en nog wat. We lachten wat af. Ik besloot om met Britta nog even richting de wifiruimte te gaan voor een korte onlinesessie en vervolgens dook ik in bed. Morgen een 'uurtje langer slapen' want hier gaat de wintertijd in. Dat betekend een tijdsverschil van 8 uur met Nederland. Raar hoe snel dat veranderd!

1. Oma:
    5 april 2014
    Gek he, hier is vorig weekend net de zomertijd ingegaan, dus een uurtje korter slapen. kusjes Oma.
  2. Opa:
    5 april 2014
    Geniet maar lekker maar lekker in de wintertijd G.r.Opa