Dolfijnenavonturen tussen de buien door :)

6 april 2014 - Port Stephens, Australië

Na een koud nachtje werd ik vanochtend redelijk vroeg wakker. Nog vroeger aangezien de wintertijd in ging. Buiten was het aardig bewolkt met dreigende regen. Niet erg voorspoedig voor mijn plannen maar niks houd Aafke tegen. Ha, ik smelt niet van regen. Na een uitgebreid ontbijt (je moet toch wat met de tijd, en het eten natuurlijk) maakte ik een lunchpakketje om vervolgens samen met Britta richting de receptie te snellen -het bleek iets te uitgebreid- voor het boeken van onze dagactiviteit; dolfijnen spotten. Tien minuten later zaten we in de bus richting Nelson Bay. Eenmaal op de pier besloot het weer ons toch even een Europa te herinneren en trakteerde ons op een stortbui. Gelukkig konden we tussen de fatsige australiers in een cafeetje schuilen. Een kwartiertje voor we met de boot vertrokken (voor een twee uur durende trip) was het al bijna droog. Enthousiast vaarden we even later richting de zee. Al snel kwamen we dolfijnen. Eerst waren ze ver weg maar al snel kwamen er een aantal dicht bij de boot. Magisch! Bovendien was er een babydolfijntje, superschattig. We waren met een klein clubje wat betekende dat we zelfs fotos konden maken zonder andere toeristen erop. Hoezee. Na een uurtje dolfijnen spotten gingen we met een lange toeristische omweg terug naar de pier. We voerden (is dat fatsoenlijk nederlands?) langs een prachtige rotswand, groene heuvels en het witte strand. Hier brak ook de zon door dus we genoten heerlijk op het dek van dit prachtige uitzicht.

Eenmaal terug bij de pier was het tijd om te picknicken. Nadat we onze lunch op hadden gingen we richting de bushalte. Aangezien we lang moesten wachten doken we even een supermarkt in om wat drinken te kopen. Eenmaal buiten had het weer het echt opgegeven en begon het wederom te stortregenen. Gelukkig konden we onder een afdakje wachten op de bus want een kort buitje was het niet. Zelfs in de vijf meter die we richting de bus moesten rennen kregen we het voor elkaar om doorweekt te raken. Gelukkig droogten we op in de bus. We maakten nog een korte tussenstop bij het winkelcentrum en even later waren we terug in het hostel.

Tijd om lekker lui te doen; met snacks richting de gameroom om daar op de bank een film te kijken. Jaja, dat krijg je na zo'n ontzettend actief dagje (ahum). Ik regelde mijn bustocht voor morgen, skypte met het thuisfront en ging vervolgens naar de keuken om 'even wat' te eten. Het bleek megagezellig daar, met een grote groep kletsten we een paar uur vol. Het beste; we dronken geen bier maar thee. Daar kunnen de meeste hostels een voorbeeld aan nemen. Ik heb in tijden niet zo gelachen.

Uiteindelijk liep ik richting mijn kamer voor een backpackinpaksessie, het leek ondertussen alsof die ontploft was haha. Na een half uurtje liep ik richting de wifiruimte voor wat geregel. Vervolgens kletste ik wat met de rest die inmiddels ook de wifi hadden opgezocht en daarna dook ik in bed. Op naar een nachtje vol dolfijnendromen :)

1. Mama:
    6 april 2014
    Dolfijnendromen brengen geluk! Jouw nederlands is prima hoor, meer dan de helft klopt nog steeds :) kuzz knuffels en liefde van het thuisfront
  2. Oma:
    6 april 2014
    Zolang het geen nachtmerries worden, zou ik me maar niet inspannen om goed nederlands te schrijven. Je verhalen lezen prettig en het zijn gelukkig! geen proefwerken voor school. Ga zo maar mooi verder en succes op het volgende adres. Een hele dikke knuffel van Oma.