Werkdagje als plantendokter :)

28 maart 2014 - Niagara Park, Australië

Vanochtend werd ik iets voor mijn wekker wakker na een heerlijk nachtje zonder prikkend gespuis. Ik deed een korte yogasessie om vervolgens rustig te ontbijten. Michelle bracht ondertussen de kids naar school en tegen negenen begonnen we aan een nieuw dagje werken.

Aangezien het droog was konden we buiten aan de slag. Eerst speelde ik voor plantendokter, ik probeerde een aantal planten te redden door hun blaadjes schoon te maken. Daarna was het tijd voor een korte pauze om vervolgens bezig te gaan met het propageren (is dat een Nederlands woord?) van lavendel. Echt een leuk klusje. Hierna raapte ik wat passievruchten om vervolgens wat te eten want het was alweer lunchtijd. Na deze korte break vulde ik mijn laatste werkuurtjes met het wieden van onkruid en het helpen van nog meer patientplanten. Toen zat het harde werken erop voor vandaag.

Ik rustte binnen even uit om vervolgens in de sportkleren te schieten voor een hardlooprondje. De omgeving hier is best mooi maar niet uberspeciaal, gewoon veel bomen en boerderijen. Alhoewel het zicht vanaf mijn WWOOF plek wel tof is, je kan veel bergen zien die met de wolken/mist van regen een bijzonder beeld geven. Ik raakte tijdens het lopen maar één keer verdwaald: woehoe een record. En ik liep niet eens gewoon heen en weer haha. Na het hardlopen nam ik een verfrissende douche om vervolgens Michelle haar bananencake te proeven, och wat een vervelend klusje. Ik las wat in mijn boek om tegen zeven uur Greg, de vader te ontmoeten, een aardige zakenman. Hij werkt 5 dagen per week van huis dus veel tijd met zijn kids heeft hij niet. We aten diner en vervolgens plofte ik weer op de bank om met de familie National Geographic te kijken, afgewisseld met een footballgame. Zo gaat dat in Australie. Tegen negenen hield ik het voor gezien en ging ik naar bed. Op naar het weekend, ik ben benieuwd hoe het gaat zijn met de kids nonstop om me heen!

1. Anton:
    28 maart 2014
    Propageren betekend volgens de dikke van Dalen: verspreiden, ingang trachten te vinden. Is wat je bedoeld?