Lichamelijk dagje & tafeltennis

29 maart 2014 - Niagara Park, Australië

Vandaag werd ik iets eerder wakker aangezien ik mijn wekker vroeger had gezet. Hoe eerder je begint met werken, hoe eerder je klaar bent. Aangezien het een warm dagje bleek te worden leek het een goede keuze. Na een snel ontbijtje begon ik met het ophangen van de was. Een familie met vier jonge jongens verbruikt nogal wat wasmiddel per jaar haha. Daarna vermaakte ik mezelf met het wieden van onkruid, dit keer best een prettig klusje aangezien het resultaat er mocht wezen. Erg zelfvoldoenend om de kleine babyplantjes uit de grond te trekken, die zullen nooit echt onkruid worden! Toen mocht ik beginnen aan mijn meest leuke klusje hier; propageren. Eerst deed ik de geraniums en vervolgens mocht ik experimenteren met de lemonturtle (geen idee wat dat in het Nederlands is). Na deze belangrijke klus was er nog wat tijd om onkruid bij elkaar te zoeken, dit keer een soort die de kippen graag eten. Two flies in one hit!

Ik knipte nog wat grasonkruid klein om vervolgens bij Greg in de auto -met mega laadbak- te springen om wat muldge (restafval; houtsnippers e.d.) op te halen. Een zwaar werkje met de hooivork, gelukkig wel erg gezellig aangezien we ondertussen wat klesten. Eenmaal terug bij de boerderij moest de opbrengst natuurlijk ook weer uit de laadbak gehaald en verspreid worden. Na de eerste lading gingen we weer terug om een tweede lading te halen. Ook deze werd wederom weer uitgespreid bij de boerderij. Laten we het erop houden dat het een goede armworkout was! Na deze lading was het tijd voor een korte theepauze, heerlijk met verse limoenkruiden uit de tuin. Vervolgens gingen Greg en ik weer op pad voor de derde en tevens laatste lading. Inmiddels was de zon fel gaan schijnen waardoor het werk nog wat zwaarder werd. Goed, eenmaal bij de boerderij weer uitspreiden om daarna weer in de auto te springen. Dit keer zat ik (!) achter het stuur want ik kreeg mijn eerste rijles van mijn hostvader. Ge-ni-aal, dat mag hier gewoon. Driedubbel wennen aan alles, bovendien rijden ze hier links dus allez zit ook nog eens aan de andere kant. Het bleek erg leuk, ver reden we niet maar aangezien we naast een klif zaten was ik vooral bezig met recht rijden. Wat goed lukte aangezien ik nog leef haha.

Na deze korte verassing was het lunchtijd. Ik maakte een tosti en plofte vervolgens op de bank om even bij te komen van al het lichamelijke werk. Een halfuurtje later ging ik weer verder met wat onkruid wieden. Ik begin het nog leuk te vinden... Rond kwart over vier kwam Michelle om te zeggen dat ik nu wel genoeg had gewerkt, ik stopte natuurlijk en relaxte binnen wat met een kopje thee.

De rest van de middag vulde ik met een halfuurtje pianospelen en een partijtje tafeltennis met Tom, de op een na oudste. We speelden wel met een vage bal aangezien alle pingpongballetjes -hoe voorspelbaar- zoek waren. Na dit sportieve momentje hielp ik Michelle met het klaarmaken van het eten om vervolgens te genieten van pizza. Ik sprong onder de douche en hielp wederom met de afwas (ook die is huge). Ik eindigde dit lichamelijke dagje met wederom een potje tafeltennis, heerlijk met de drie jonste jongens. Ik leerde ze 'rond de tafel' en we hadden megaveel plezier. Toen de jongste twee naar bed moesten bleef ik alleen met Tom over en speelden we nog een half uurtje verder. Na veel gelach en serieus goede potjes hielden we het voor gezien. Binnen plofte ik nog even op de bank met mijn Lonely Planet en daarna ging ik écht naar bed. Een heerlijke avond, volgens mij ben ik geland in dit gezin.

1. Mama:
    29 maart 2014
    Wauw rijles, fantastisch! Maar wat moet je vreselijk hard werken, krijg je nog een vrij dag? Hier schijnt de zon ook weer, zelfs een beetje bij ons in de tuin. Heerlijk! Kuzz en heel veel knuffels, mama
  2. Oma:
    29 maart 2014
    Fijn, dat je het zo naar de zin hebt daar en ik geloof, dat er wel een boerin in jou steekt. Wellicht een verborgen talent. Doei en kusjes van Oma