Football en wederom hard werken!

30 maart 2014 - Somersby, Australië

Zoals gewoonlijk werd ik vandaag door de wekker wakker. Wel vroeg want het was tijd voor een ochtendje football! De jongens waren erg druk, twee van hen gingen spelen en eentje was scheids. Ben, de oudste diende als semicoach voor de spelende jongens. Tegen half negen reden we richting het veld. Het was een prachtige dag, de zon scheen als nooit te voren en er was een licht briesje. Dat betekende natuurlijk ook zonnebrand smeren met de uv straling hier. Ik hielp wat met alles wat gedaan moest worden; het uitdelen van uniforms, vullen van waterbidons en ga zo maar door. Een druk ochtendje maar ook veel tijd om gewoon op de grond te zitten en naar de kids te kijken. Donders, football is ruig zeg. Al dat getackel, op het einde werd zelfs iemand met de ambulance weggebracht. Tegen lunchtijd vertrokken we weer richting de boerderij. Alle indrukken van de 'vernieuwende' ochtend hadden me aardig gesloopt. Gelukkig hoefde ik na de lunch niet meer zoveel te doen, al vond Greg (de vader van de familie) telkens weer een klusje voor me. Erg vermoeiend maar goed. Gelukkig mocht ik ook nog weer propageren (het voortplanten van bestaande planten). Daarna ging ik weer op pad met Greg om een lading muldge te halen. Pfoe, dat kon er ook nog wel bij. Ik zat er aardig doorheen op dit moment, gelukkig kwam er net op tijd een rijlesje. Ha, ik vind dat echt leuk. Nadat we de houtsnippers hadden verspreid was ik écht klaar met werken voor vandaag en besloot ik even in bed te duiken voor een powernap. Een half uurtje later werd ik tien keer meer opgewekt wakker en besloot ik een rondje te gaan hardlopen (altijd een goede relaxmanier). Toen ik terug kwam was het al bijna etenstijd. Ik hielp met het dekken van de tafel, nam een snelle douche en genoot even later van een filodeegtaartje met feta en spinazie. Oh en natuurlijk sla, de konijn in mij bestaat nog steeds -ik verslind wortels hier haha-. Na het eten kletste en hielp ik nog wat om vervolgens met een bakje yoghurt op de bank te ploffen.

Foei. Vandaag overleefd, heerlijk om deel te nemen aan de footballdag maar ik voelde me lichtelijk een slaafje. Raar hoe dat afgewisseld word met het fijne en liefelijke familiegevoel. Het is niet écht vervelend maar wel zwaar met al het werk. Nog vier dagen te gaan, vrijdag richting een plek aan de oostkust met stranden, zee en natuurparken. Iets om naar uit te kijken :)