Klusjes in huis en een 'buitenspeeluurtje'.

27 maart 2014 - Niagara Park, Australië

Na een moeilijke nacht vol jeuk, krabben en muggenbulten begon ik vanochtend toch opgewekt aan mijn eerste werkdag. Helaas zat het weer een beetje tegen (regen, regen en nog meer regen) dus maakte Michelle snel een lijstje voor taken om binnen te doen. Ondertussen hing ze de drukke moeder uit dus het was een beetje rommelig allemaal. Ik nam een ontbijtje waarna ik de kids en michelle gedag zei om vervolgens echt met werken te beginnen.

Ik maakte dik vier uur vol met allerlei huishoudelijke klusjes; vegen, schoonmaken, was ophangen, was opvouwen en opruimen. Ook mocht ik met de papierversnipperaar 'spelen'. Toen ik hier mee klaar was lunchte ik om vervolgens even een uurtje te relaxen op de piano. Heerlijk om even weer te spelen en te zingen. Toen ik stopte was het droog buiten, Michelle kwam ook net thuis van haar cursus. Ik besloot om mijn laatste uurtje buiten te besteden, wederom volle kruiwagens met houtsnippers vervoeren en wat planten kortknippen. Ondertussen haalde Michelle de kids van school en ging ze naar de supermarkt. Ik maakte tijdens mijn 'buitenspeeluurtje' ook meteen kennis met een beestje waar ik al veel verhalen over had gehoord; de bloedzuiger. Ze zitten hier schijnbaar overal en vooral met regen moet je oppassen. Ik had er dus eentje op mijn voet zitten, dankzij de verhalen wist ik dat ik hem er niet af moest trekken maar af moest branden met zout. Hoppa. De theorie werkte perfect; 'Doei bloedzuiger, tot nooit meer ziens'. Bah, die beestjes geven me rillingen.

Goed nadat ik buiten klaar was had ik er alweer genoeg werk op zitten voor de dag. Ik relaxte wat op de bank en kletste wat met de kids. Daarna hielp ik met het dekken van de tafel enzo om vervolgens aan te schuiven voor een vroeg diner (Tortilla's! Die heb ik gemist haha). Na het eten zwaaide ik de jongste jongens en Michelle uit, ze gingen naar een of andere footballpresentatie. Ik deed een deel van de afwas, liep een klein eindje met Marly om vervolgens mezelf eens goed schoon te maken onder de douche. Natte springende honden zijn niet bevorderlijk voor modderloze benen. Na de douche at ik wat fruit met Griekse yoghurt en hing ik wat met de oudste jongen, Ben op de bank. Megalui en moe dus nadat de anderen tegen negen uur terugkwamen ging ik richting bed. Hopelijk is het morgen droog want veel te doen is er niet meer binnen haha.

1. Mama:
    27 maart 2014
    Argh bloedzuigers. Is het een mooie omgeving waar je zit?