Wandelen, winkelen & reunie!

26 april 2014 - Byron Bay, Australië

Vanochtend werd ik zoals altijd vroeg wakker. De rest in mijn tipi lag in coma na een avondje stappen dus ik sloop uit de kamer/tent/tipi (lastig te omschrijven) en liep richting de keuken voor een ontbijtje. Gelukkig was het rustig (uhu, acht uur zaterdagochtend) dus genoeg ruimte om een fatsoenlijk maaltje klaar te maken. Zoals gewoonlijk bereidde ik ook alvast mijn lunch voor aangezien ik plande om vandaag te gaan wandelen. Na een ontbijtje in de keuken met de zon op mijn gezicht ging ik richting de computer voor wat reisgeregel. Nadat ik alles gefikst had kleedde ik me om, pakte ik mn tas en liep ik richting Byron Bay.

Ik wandelde wat rond in het centrum, bezocht wat winkeltjes en besloot toen om de vuurtorenroute te doen. Een wandeling langs de kust: de heenweg met zicht op de stranden, de terugweg via het regenwoud. Echt supermooi! Het was ietwat bewolkt maar dat gaf eigenlijk alleen maar een fijne temperatuur om in te wandelem (het was nogal stijl omhoog af en toe). Toen ik klaar was met deze fijna en interessante wandeling plofte ik neer op een picknicktafel om mijn meegebrachte lunch op te eten. Even later liep ik verder richting het centrum toen ik ineens mijn naam hoorde. 'Aafke!' Hoe wie wat waar!? Mijn hersens konden het voor een paar seconden niet echt vatten tot ik zag wie mijn naam riep; 'Ricky!' Het Duitse meisje waarmee ik op mijn eerste WWOOF adres samen heb gewerkt. En hoe toevallig dat is! Ik bedoel, Australië is zo ontzettend klein natuurlijk... We kletsten een hele tijd samen. Ik liep nog even mee naar haar appartement (die ze met haar familie huurde die een tijdje hier is) en daarna chillden we nog wat op het strand. Echt heel fijn eigenlijk om even een 'bekende' te spreken. We wisselden nummers uit om eventueel weer te meeten een dezer dagen en vervolgens liep ik dan toch echt naar het centrum. Ik deed een kleine winkelsessie en trakteerde mezelf op een oranje frozen yoghurt ijsje, het is immers maar een keer koningsdag toch? Ook kwam ik een soortgelijk biowinkeltje als in de Blue Mountains tegen. Gelukkig minder hemels dan daar anders eindig ik nog blut door het kopen van fatsoenlijk eten en lekkers. Alhoewel ik bezweek voor de groentechips, die smaakte net zo goed als het eruit zag! Helaas niets oranjes, kan ik ons koningshuis niet de schuld geven. Hmm, vervanging voor tompoucen dan maar? Ik eindigde mijn shopsessie in de supermarkt, onder het mom van onze Willem haalde ik ook wat mandarijntjes. Helemaal in Hollandsfeer dus.

Eenmaal bij het hostel plofte ik neer op mijn bed en gooide ik wat oordruppels in mijn oor die niet helemaal honderd procent is vandaag (dat krijg je van water en geen trommelvlies). Vervolgens genoot ik van een kleine jamsessie in de tipi want twee Duitse jongens waren gitaar aan het spelen. Daarna snelde ik naar de douche om mezelf weer vertoonbaar te maken (de wandeling had mijn look niet echt goed gedaan). Fris liep ik even later richting de keuken om een wrap in elkaar te flansen. Dat is dus echt mijn favo backpackersmaaltje; snel, makkelijk en geheel zonder keuken te bereiden. Scheelde me mooi geprop tussen de mensen en geruzie vanwege een tekort aan gaspitten, pannen, messen en ga zo maar door. Ik at mijn avondeten buiten op en nam gewoon even een momentje voor mezelf. Af en toe is rust zo fijn in deze drukke wereld die backpacken heet. Na het eten deed ik mijn afwas -wel één bord- en vermaakte ik me vervolgens met wat souvenirgedoe, boeken en skype! Ik had mezelf getrakteerd op een Chai Latte dus daar genoot ik ondertussen ook van. Na deze fijne relaxte uurtjes liep ik richting de tipi. Hier waren wederom de jongens aan het jammen dus ik plofte op mijn bed en luisterde fijn naar de live muziek. Alhoewel, ze waren iets stoneder en meer dronken dan vanochtend dus het was ietwat chaotisch te noemen. Ze besloten om uit te gaan dus toen ze weg waren maakte ik me klaar voor bed. Vroeg? Ja! Morgen gaat namelijk om 7 uur de wekker, iets met surflessen; wordt vervolgd!

1. Oma:
    27 april 2014
    Het is hier niet veel kouder als bij jou,ook ruim 20 gr, Wij hadden ook gisteren een mooie Koningsdag met Geertje en Bert en jou mam en Anton. Geweldig gewoon en ook nog skypen met jou.
    Knuffel maar weer van Oma.