Wandelen in het wild!

8 april 2014 - Port Macquarie, Australië

Vandaag was geslaagd. Punt.

Haha. Okee. Ik begin bij het begin. Na een kort nachtje (iets met fluisterende Duitse meisje rond middernacht) werd ik door de vogeltjes en de zonneschijn wakker. Geloof me, dik prima om zo wakker te worden. Ik schoot in de kleren en maakte een uitgebreid ontbijtje voor mezelf die ik even later op het balkon in de zonneschijn opat. Vervolgens stapte ik nog even achter de computer, helaas had ik alleen een beeldscherm dus oploaden zat er niet in. Ik liep nog even naar de groentenboer voor wat fruit, smeerde de rest van mijn lunch en ging vervolgens met Collin en Kathleen (Australier en Canadees) op pad.

We liepen de meest fantastische wandelroute langs de kustlijn ooit. Het pad leidde ons langs beschilderde (kunst) rotsen, regenwoud en maarliefst negen verschillende stranden. Des te verder weg des te mooier en leger het strand (Australiers zijn blijkbaar te lui om lang onderweg te zijn). Misschien wel het boeiendste van de wandeltocht waren de verschillende dieren die we zagen; dolfijnen, spinnen, leguanen, salamanders en -jawel- zelfs een babyslang. Het einde van de route was een uitkijkpunt bij een kleine vuurtoren. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de zee en het strand. Na een korte lunchpauze hier (we waren al meer dan drie uur onderweg) gingen we weer terug.

Alhoewel, eigenlijk splitsten we hier op. Collin en Kathleen gingen naar een strand om te zwemmen en ik liep via de autoweg terug aangezien ik zo naar het 'koalahospital' kon. De weg was lang, warm (zonnebrandweer!) maar de koala opvang duizend waard. Ik was net op tijd voor de rondleiding. Erg boeiend hoe alle koalas opgevangen worden, helemaal omdat alles geheel op eigen houtje wordt geregeld. Niks subsidies, gewoon vrijwilligers. Fantastisch dat het zo kan. En wat zijn koala's toch enorm schattig. Wauw. Knuffelig en Aaibaar zoals we dat zouden zeggen. Ik zou er zo eentje mee naar Nederland nemen!

Na de rondleiding wou ik nog wat souvenirs kopen maar ik kon niet met de pin betalen. Helaas had ik niet genoeg cash geld en de dichtsbijzijnde pinautomaat was dik een half uur verderop. De verkoopdame had blijkbaar medelijden want ze besloot om het missende geld uit eigen portomonnee te betalen. Alles voor de koalas. Ik hou van dit community gevoel.

Na deze enorm fijne tussenstop liep ik via een groot winkelcentrum naar het hostel. Ik hopte nog even bij de bibliotheek binnen op zoek naar een computer maar ook hier hetzelfde cashgeld probleem. Het eerste wat ik dus ook deed in het winkelcentrum was geld pinnen. Ik liep wat rond, besloot dat ik niks nodig had en vervolgde mijn weg richting het hostel (trots dat ik geld heb 'bespaard'. Eenmaal bij het hostel had ik wat leuke gesprekken om vervolgens een heerlijke lange douche te nemen. Dat was dus echt wel nodig. Vervolgens kookte ik een 'bij elkaar geraapt zooitje' met een grote bak yoghurt als dessert. Ik pakte mijn bacpack in en relaxte wat in de chillroom. Daarna ging ik richting de kamer om vroeg mijn bed in te duiken; morgen weer een reisdagje!

1. Mama:
    8 april 2014
    Zo bijzonder en zo fijn om te weten dat wij mensen 'goed' kunnen doen. Heel wat anders dan kranten die vol staan met corruptie, moordende vaders en andere schandalen. Tegen jouw blog kan de stentor niet op! Knuffel
  2. Papa:
    8 april 2014
    Apart al die stranden met verschillende beesten lijkt me.
    Enne,.... heb je toch niet stiekem een koala in je backpack gestopt ?
    Hele fijne reis verder.
    Dikke kus uit 3B