Newcastle & vertrouwd 'thuis' (FOTO UPDATE)

9 april 2014 - Somersby, Australië

En we zijn weer terug op het 'oude vertrouwde' plekje na een lange dag vol reizen. Vanochtend ging de wekker vroeg. Te vroeg; ik sliep er bijna doorheen. Gelukkig besefte ik me net op tijd dat ik een bus moest halen dus sprong ik uit bed -niet te hoog; stapelbed- pakte mijn laatste spullen en maakte een ontbijtje in de keuken. Ondertussen genoot ik van de zonsopkomst (zó vroeg dus!). Een half uurtje later liep ik bepakt en bezakt richting de bushalte waar ik even later in het minibusje richting Newcastle stapte. De rit was fijn en snel. Veel van de omgeving zag ik niet omdat ik aardig vaak wegdommelde maar de landschappen die ik wel voorbij zag komen waren wederom prachtig. Op een gegeven moment leek het net alsof ik even thuis was, we reden op een vlak stuk langs fabrieken en aan de linkerkant waren wat windmolens. Gelukkig werd deze 'hollandillusie' onderbroken door grote bergen/heuvels die op de achtergrond verschenen.

Na een paar uur kwamen we in Newcastle aan. Het was heerlijk weer en ik besloot om mijn korte tussenstop wat uit te breiden met een wandeling door deze stad. Ik liet mijn grote backpack achter bij het station zodat ik die niet mee hoefde te sleuren (anders werd het een échte workout, ik denk niet dat ik ver zou komen). Newcastle was onverwachts echt heel mooi. Ik liep langs het water en keek uit over een megameer. Vervolgens ging ik richting een park en musea verderop om te eindigen in de bibliotheek. Onderweg liep ik langs allemaal kleine kunstwinkeltjes/cafeetjes. Supergezellig. In de bibliotheek maakte ik gunstig gebruik van het internet; foto's uploaden! Een uurtje later liep ik voldaan het gebouw uit. Ik ging weer terug richting het station, kocht nog een fruitsapje onderweg en genoot van het heerlijke weer. Eenmaal bij het station bleek dat ik de juiste trein net had gemist (ik had geen idee hoe laat de trein zou gaan). Ik liep dus nog maar een extra rondje langs de winkeltjes en stapte vervolgens in de trein naar Lisarow.

Onderweg vermaakte ik mezelf met de Lonely Planet en het WWOOF boek. Ik was lichtelijk afgeleid door mijn medepassagiers. Zoals gewoonlijk had ik plaatsgenomen in de stiltecoupé maar ook hier in Australië heeft men daar lak aan. Wel megakomisch want dat betekend dat je degene die dus wel praten makkelijk kan volgen omdat de meerderheid braaf de regels volgt. Een meisje verderop trok vooral de aandacht aangezien ze met de geluidsvolume op haar mp3speler de hele coupé entertainment gaf.

Na anderhalf uur kwam ik aan op het juiste station waar Greg al op me stond te wachten. Ik laadde mijn spullen in en we reden naar het huis. Fijn om ergens te komen waar je alles al kent, een keer wat anders dan dat 'onverwachte en onbekende'. Alhoewel, dit keer mag ik de logeerkamer in beslag nemen die James had geclaimed toen ik er de vorige keer was. Ha. Dat betekend een tweepersoonsbed; joehoe. Aangezien Michelle weg was werd ik aangewezen om avondeten te maken. Via de telefoon kreeg ik instructiez; Macaroni met kaassaus op de australische manier. Ietwat twijfelachtig begon ik even later met het klaarmaken van dit diner. Gelukkig kreeg ik hulp van Tom, die als enige van de jongens een beetje kan koken. Het had zo zijn voor- en nadelen want receptgezien (nieuw woord) waren we het niet altijd even eens. Een uurtje later stond er iets op tafel wat wel iets weg had van Mac&Cheese.

Michelle was inmiddels thuis gekomen en samen met Ben liepen we een rondje met de honden. Ondertussen vertelde ik de avonturen van de afgelopen dagen. Eenmaal terug aten de kids de macaroni op (eetbaar genoeg...) en maakte Michelle een frittata voor Greg, haar en mij. Na het eten hielp ik met wat afwas en vervolgens liep ik met Tom naar de schuur voor een potje tafeltennis. In het begin deden we met Harry 'rond de tafel' maar al gauw gingen we over op serieuze rally's. Echt tof als je zo goed samen kan spelen, soms duurde het bizar lang.

Na het tafeltennisen gingen we naar binnen. Ik misbruikte de wasmogelijkheid een beetje (in hostels is dat duur). Ach, morgen hang ik het toch zelf op. Vervolgens nam ik een toetje, relaxte op de bank en hadden we een gesprek over bizarre advertenties in het WWOOFboek (Nudist Gay Property.....!) Ik ben veel relaxter dan de vorige keer dat ik hier was en kletste erop los. De keuze om terug te komen hier lijkt een goede. Op naar een volle werkdag morgen. Mijn enigste ook want vrijdag vertrek ik alweer!

PS. Geniet van de foto's, het was lastig kiezen dit keer dus vandaar het grote aantal!
PPS. Wees gerust, de slang was lief voor me.

1. Anton:
    9 april 2014
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's, zo kunnen we toch mee genieten en zien wat je allemaal beleefd. Vond je de slang niet eng?