Klusjesdag :)

10 april 2014 - Niagara Park, Australië

Zo zit het tegen en zo zit het mee, bij deze familie weet je het maar nooit. Gelukkig bevalt deze tweede keer net zo goed als de laatste paar dagen van mijm vorige verblijf. Vandaag was dus duizend makkelijk.

Na een heerlijk nachtje slapen in mijn tweepersoonsbed was het moeilijk om op te staan. Na een kort ontbijtje (de gebruikelijke fruit/cornflakes/melk combi) zei ik 'doei' tegen de rest en begon ik aan mijn takenlijstje.

Eerst verzamelde ik de gebruikelijke emmer met onkruid om de kippen mee te verwennen. Vervolgens 'verschoonde' ik de leghokken van de kippen aangezien er eentje op haar eigen ei was gaan staan. Een goede reden om ze een nieuw dik papiersnipperbedje te geven, we zullen zien of dit effect heeft op de leg. Vervolgens verzamelde ik passievrucht (nog steeds overal te vinden), knipte ik wat planten klein, vulde ik de compostbak en deed ik een korte planteninspectie in de kas. Als laatste klusje buiten hing ik de was op. Een heerlijke diverse ochtend, ietwat koud maar door het voorzichtige zonnetje goed vol te houden.

Eenmaal binnen veegde ik de vloer en maakte ik de keuken schoon. Toen was het tijd voor het allerergste klusje op de takenlijst; pepernoten bakken. Op aandringen van de jongens mocht ik opnieuw aan de slag. Terwijl het deeg in de koelkast rustte naaide ik wat knopen op kleding van Greg. Blijkbaar is Michelle niet een kei in naaien en de rest van de jongens -goh wat verassend- kan er ook niks van. Ha, gelukkig weet ik om te gaan met naald en draad dus dit werkje was snel gefikst. Vervolgens draaide ik een eeuw lang pepernotenballetjes, ik werd vergezeld door Ruby en een heerlijk kopje thee. Een uurtje later waren mijn 'biscuits' klaar dus was het tijd voor lunch. Daarna was mijn laatste taak op de lijst aangebroken; de website updaten met wat foto's. Net op het moment dat ik naar buiten liep met mijn camera begon het te regenen, ik legde gauw mijn camera weg om vervolgens als een malle alle was binnen te halen. Ik hang het natuurlijk niet op om het nat te laten regenen!

Terwijl ik met wat drinken gefrustreerd de foto's probeerde te uploaden (Macbook pfff) kwam Michelle thuis. Ze had net een nieuwe WWOOFer opgepikt, een canadeze jongen: Matt. We kletsten wat en ik fikste eindelijk de website. Michelle haalde de kids van school. Eenmaal binnen waren ze druk, druk en druk. Donders. Vooral James was erg aanwezig met zijn rubberelastiekje en footballbal. Gelukkig was daar Matt als afleiding, hij kon prima door voor doelwit. Michelle maakte een deel van het avondeten en vertrok met twee jongens richting Footballtraining. Ik besloot om maar eens een rondje te gaan hardlopen. Het was perfect weer, niet te warm en geen regen. Het lopen ging echt lekker en onderweg had ik veel filesjans, haha heerlijk die toeterende auto's. Ik vind het vooral grappig dat ik al hardlopend eerder thuis ben dan diegene in de file. Tja dat krijg je luie donders!

Eenmaal terug bij het huis koelde ik wat af, kletste ik wat, nam ik een douche om daarna voor de rest van het gezelschap het eten te verzorgen. Heel simpel aangezien Michelle al een deel klaar had gemaakt, ik fikste alleen nog wat groente. Matt bood aan om pannenkoeken te maken als toetje dus die was ondertussen daar mee bezig. Even later zaten we aan tafel (Matt en ik dan; de jongens hadden het op de bank al naar binnen geschranst). Na het eten was het tijd voor de -ontplofte- afwas. Fijn dat Matt er was want anders had het me een eeuwigheid gekost.

Tegen half 8 kwam Michelle thuis en begon Matt met het maken van pannenkoeken. Ik claimde de ipad (lief gevraagd hoor) om even met pap te skypen. Toen ik na een fijn gesprek weer richting de keuken liep lag daar een pannenkoek op mij te wachten. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, met passievrucht eroverheen smikkelde ik mijn toetje op. Ik had nog een goed gesprek met Michelle en Matt over politiek enzo. Ietwat laat sprintte ik naar mijn kamer om snel mijn backpack in te pakken voor morgen. Helaas kon nog niet alles erin omdat sommige kledingstukken nog nat waren van de was... Ach, na vannacht zullen ze droog genoeg zijn. Morgenochtend zal ik de rest inpakken, tegen tien uur zit ik alweer in de trein naar de volgende WWOOF plek. Ik heb er megaveel zin in!

1. Mama:
    10 april 2014
    Toppie meid. En de kids waren vast zo druk omdat er een orkaan op komst is. Bij storm op komst waren jullie ook nooit te houden. Kuzz
  2. Opa:
    10 april 2014
    Mooie verhalen en foto's,hoop dat het nog vele dagen zo naar je zin hebt en dat we nog nog lang van je verhalen mogen genieten Groetjes Opa