Wandelen + cultuur + karaoke = genieten!

15 mei 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Jajajaja! Wat een heerlijke dag hier in Nieuw Zeeland. Zoals voorgenomen ging vandaag de wekker vroeg. Nadat ik Maja had uitgezwaaid richting de universiteit stapte ik zelf ook maar eens uit bed om wat te gaan beleven. In de eetkamer stond al een heerlijke fruitsalade klaar waar ik even later van genoot terwijl ik mijn boek las voor de kachel. Ik dronk nog een kopje koffie met de ouders van Maja en maakte me daarna klaar om op pad te gaan. Eerst beklom ik aan de kant van Maja's huis een soort heuvel genaamd Mt. Victoria. Echt een lange klim was het niet maar dat maake het uitzicht niet minder mooi. Wauw, 360 graden zicht over de stad, het water en de overkant. Ik maakte wat foto's en liep toen richting de ferry aangezien de lucht niet veel goeds voorspelde. Zodra ik van de ferry afkwam liep ik in de richting van het museum. Een fijne route door het centrum en langs wat parken maar halverwege kwam de stortbui al naar beneden. Ik besloot na even schuilen op zoek te gaan naar een bushalte en zette even later mijn tocht richting het museum op die manier voort. Eenmaal aangekomen bleek dat het museum niet gratis was en zelfs erg duur. Gelukkig was het inmiddels droog dus nadat ik de gratis wifi in de foyer had gebruikt (buskaartje niet voor niks gekocht...) liep ik via het intense park waarin het museum was terug richting het centrum. Onderweg kwam ik langs kassen met planten erin, eendenvijvers en kleine weggetjes met joekels van bomen. Niet erg dus om hier langs terug te gaan. Ik besloot om richting de Art Gallery te lopen aangezien mijn inmiddels ingeschakelde bron Maja had gezegd dat die wel gratis was. De gallerij.bleek supermodern en echt tof. Er waren veel maffe maorischilderijen, eerste indruk van die cultuur is dus ook gemaakt. Na want rondgewandel in het gebouw liep ik buiten snel richting een klein cafeetje waar volgens Maja de beste koekjes waren. Hier genoot ik van een kaneelkoekje (ver-ruk-ke-lijk) en een grote kop.thee. Vervolgens ging ik richting de universiteit om hier met Maja te meeten. Zij gingen hun bruggen testen vanmiddag en ik was uitgenodigd om mee te juichen als hij uit elkaar knapte. Na wat studentengestress was het lesuur toch daar. Supergrappig en interessant om te zien hoe een les op de universiteit hier gaat. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar we zullen volgend jaar zien of er veel verschil in zit.

Na de les liepen Maja en ik richting de studentenbar om hier het instortrn van de brug te vieren... We speelden een paar potjes pool toen we erachter kwamen dat het karaoke-avond was. We besloten dat de verliezer een liedje moest zingen en even later was het mijn beurt om op het podium te stappen. Het was niet heel druk in de bar maar de mensen die er waren deden gezellig mee. De dj stelde blijkbaar mijn karaokekunsten op prijs en even later liep ik met een t-shirt het podium af haha. Maja was inmiddels ook in de stemming om een liedje te doen dus nadat we op een paar nummers fanatiek hadden gedanst was het onze beurt om het podium op te stappen. Dit keer deden we samen het liedje wannabe van de spicegirls. Hahaha. Ook nu vond de DJ ons liedje leuk want met deze vertoning wonnen we 20 dollar bargeld. We besloten maar een deel te besteden en de rest te bewaren voor een andere keer aangezien we allebei morgen geen hangover wouden hebben. Ook een andere jongen/man was errug fanatiek en een goede zanger. Ik besloot lekker melig te doen en met hem een duet van Grease te zingen. Die werd zelfs beloond met 30 dollar! Kunnen ze dit niet ook invoeren in Nederland? Zo wordt uitgaan wel heul goedkoop. Maja en ik dealden dat we als ik terug kwam nog een keer uit zouden gaan zodat we later het gewonnen geld konden besteden. We deden samen nog een laatste liedje en gingen vervolgens hyperactief richting het huis. Onderweg deden we nog wat dansjes en selfies en even later kwamen we dan toch echt thuis. Hier aten we heerlijk avondeten (steak!), ondertussen keken we naar een afleverning van Glee. Nadat we wat gekalmeerd waren sprongen we in bed. Eerst nog wat lezen en dan echt slapen. Wat een fantastische dag.

1. Oma:
    15 mei 2014
    Ik geloof dat jij uit het niets geld tovert. Kom dat ook maar eens bij mij doen. Kusje, Oma
  2. Mama:
    15 mei 2014
    Hahaha dat verdiend beter dan wwooffen! Gewoon vaker doen! LOL xxxxxx
  3. Papa:
    16 mei 2014
    Zingen en dansen in een bar.
    Klinkt bar gezellig !