Dagje universiteit :)

14 mei 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Nadat ik vandaag echt wakker was trof ik zoals verwacht een leeg huis aan. Echt erg vond ik het niet, rustig aan alles klaar maken om op pad te gaan. Na een bijeengeraapt ontbijten (biologische fruitsalade) pakte ik mijn rugtas in om richting het centrum te gaan. Maja was op de universiteit bezig met een project en had me gevraagd om onderweg wat schuurpapier te halen. Ik liep blijkbaar de verkeerde route maar kwam even later wel met het gevraagde bij de ferry aan. Hier genoot ik enorm van het uitzicht, ik hing de toerist uit op zowel het voor als achterdek en stapte vervolgens het centrum binnen om richting het park te lopen waar ik Maja zou treffen. Echt goed in vorm was mijn richtinggevoel blijkbaar niet maar uiteindelijk kwam ik met een omweg -toeristische route natuurlijk- bij de campus aan. Het kostte een paar smsjes en toen hadden Maja en ik elkaar gevonden. We liepen richting de campus om wat spullen uit te wisselen en vervolgens gingen we naar een cafe voor lunch. Maja nam me mee naar een van haar favoriete plekjes, een oosters restaurantje waar we goedkoop heerlijk lunchte.

Na de lunch fikste we een simkaart (hoera!) om vervolgens weer terug naar de campus te gaan. Er volgde een lange maar melige dag op de universiteit. Ik vermaakte mezelf met de computer van Maja, mijn mobiel, medeleerlingen, sarcastische gesprekken, fotosessies, cola, kauwgom, koekjes en songfestivalfilmpjes. Naast deze bezigheden besteedde ik zowaar mijn tijd ook nog aan nuttige planningsdingen als bustickets en hostelboekingen. Tegen half negen (!) gingen we terug richting de ferry en het huis van Maja. Onderweg nog een stop bij de supermarkt voor wat last minute boodschappen en toen we thuis kwamen had de broer van Maja net Nachos klaargemaakt. We smulden van onze latenightdinner en chillden toen nog wat met onze boeken. Ik met mn lonely planet, maja met haar studieboek. Lekker tegenstrijdig, ik was blij dat het niet andersom was haha. Tegen elven dook ik in bed. Voor morgen heb ik een wekker gezet zodat ik een beetje terug in mn ochtendritme kom. Dit kleine tijdsverschil doet nogal wat met me, het voelt als een extreme zomertijdswisseling. Bovendien wil ik wat van de stad zien haha, voor in mn bed liggen ben ik niet naar de andere kant van de wereld gekomen!

1. Mama:
    14 mei 2014
    Haha al vast een voorproefje voor na deze zomer. Nu daarom extra genieten! Xxx
  2. Dick:
    Hoi Aafke
    Geniet in Nieuw Zeeland en ga door met je leuke verhalen dan reizen wij zo met je mee.
    Groetjes uit Wezep
  3. Papa:
    14 mei 2014
    Grappig om met de boot naar school te gaan.
    Kun je dus idd. zeggen "de brug was dicht".
    Binnenkort weer wooffen ?
  4. Anton:
    14 mei 2014
    Dat is nog eens wat anders, tot 's avonds laat naar de universiteit. Probeer veel te zien en te genieten. Het kan nu nog.