Aankomst in het land der kiwi's!

13 mei 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag was een lange reisdag die door het tijdsverschil toch niet zo lang duurde. Nadat ik vanochtend opgetogen wakker werd deed ik heerlijk rustig aan. Ik nam eerst een superrustgevende douche om vervolgens de rest van mijn backpack in te pakken, Eenmaal beneden kon ik gelijk op de bank ploffen aangezien Barbie al een kommetje havermoutpap voor mij had klaargemaakt. Na een kwartiertje genieten stapte ik dan toch echt in de auto richting het vliegveld. Het echte besef dat ik Australie ging verlaten was er nog niet echt. Onderweg dropten we Tom en Gary bij het station. Na een fijn ritje gaf ik een dikke knuffel aan Barbie, een driedubbel dankjewel en toen liep ik de vertrekhal aan. Het inchecken was snel gedaan (mijn backpack was wonderbaarlijk een kilo zwaarder, iets met winterinkopen...) en even later liep ik richting de gate. Ik deed nog wat souvenirshopping, relaxte wat op een niet werkende massagestoel en kon even later in de rij aansluiten. Dit keer duurde het niet zo lang voor ik in het vliegtuig zat. Hoera voor Australie.

De vliegreis was best okee. In het begin had ik een fatsig jong meisje naast mij zitten die uit Nieuw Zeeland kwam. We hadden een goed gesprek over reizen en alles. Helaas kwam na de lunch haar 'authentieke geur' naar boven dus was ik later duizend blij toen ze van plek veranderde. Ik genoot van het uitzicht want ik zat bij het raam en keek een film. Een paar uur later waren we al daar. Tijdens de landing genoot ik al extreem van het uitzicht over mijn nieuwe reisland. Het was erg helder dus de groene heuvels en bergen en de heldere meren waren perfect te zien. Prachtig. Even later stapte ik dus ook enorm vrolijk het vliegtuig uit, excited om dit continent te ontdekken. Helaas was ik nog niet zo snel in staat om de bus te nemen en daadwerkelijk op pad te gaan want ik moest eerst door de paspoort en toen de. biodinamische (?) controle. Oftewel, je moet alles aangeven qua bagage waar iets van water/zand/modder/etensgevaldingen aan of in zit. Nadat ik de vragenlijst en doortastende vrouw had overleefd ging mijn backpack door de scan. Onverwachts snel stond ik daarna buiten. Ik stapte in de bus richting de stad waar Maja (meisje die ik in Thailand had ontmoet) mij op zou halen. Ik was al goede bustochtjes gewend na Australie maar deze buschauffeur sloeg echt alles, een stadsbus veranderde in een tourbus. Haha, superleuk. Binnen de kortste keren was het al donker dus ik genoot vooral van het feit dat ik gewoon zoals gepland onderweg was en rustig kon zitten. Maja zat gelukkig op de afgesproken plek, we kletsten onaangesloten en stapten even later op de ferry. Hier stond Maja haar moeder ons al op te wachten. Na een kort ritje kwamen we bij het huis, fijn en knus. Ik dumpte mn tas in Maja haar kamer terwijl zij het bed beslaapbaar maakte. Daarna verplaatsten we onszelf richting de eetkamer waar Maja wat uniwerk deed en ik mezelf orienteerde op Nieuw Zeeland. Niet veel later genoot ik van een heerlijk diner, geroosterde groente en lam uit de oven. Alles biologisch, ik kom nog verwend thuis haha. Na het eten herhaalde we het uni en orientatieverhaal om vervolgens vroeg in bed te duiken. Samen in een tweepersoonsbed wel te verstaan, net een pyamaparty. Na even kletsen deden we al snel het licht uit. Allebei toe aan een lange nachtrust.

1. Papa:
    13 mei 2014
    Wat een fijne ontvangst !
    Toch mooi al die vrienden overal en dat doe je zelf.
    X
  2. Agnes, Louis en Frank:
    Kia Ora!

Hallo Aafke
    Geniet nu maar lekker van het prachtige Nieuw- Zeeland!
    Wat schrijf jij gezellig, leuk om zo met jou mee te reizen!
    Groetjes Louis, Agnes en Frank.
  3. Oma:
    13 mei 2014
    Veel plezier daar!!!!! Knuffel, oma.
  4. Anton:
    14 mei 2014
    Leuk te lezen dat je goed bent overgekomen en dat je goed bent opgevangen, veel plezier in dit nieuwe land. Kuzzzz