Rotorua & avondmarktje

16 mei 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag was een rustig reisdagje. Nadat ik al mijn spullen had ingepakt at ik rustig een ontbijtje, dronk ik een kopje thee en verliet ik het huis waarin ik de afgelopen dagen had gewoond. De zon scheen heerlijk maar buiten was het door de wind toch redelijk koud. Bepakt en bezakt liep ik richting de ferry. Grappig hoe ik onderweg altijd word aangesproken door locals die een opmerking maken over mijn backpack. Haha, ze moesten eens weten met hoe weinig je kan leven als je reist.

Eenmaal aan de overkant genoot ik heerlijk in het zonnetje op een bankje met uitzicht op de haven. Hier wachtte ik op Maja om wat spullen uit te wisselen en even later echt afscheid van haar te nemen. Gelukkig kom ik terug in Auckland voor ik werkelijk vertrek want karaokeavondjes als die van gister moeten herhaald! Het vinden van de busstop was niet zo moeilijk als daadwerkelijk in de juiste bus komen. De buschauffeurs waren lekker onduidelijk. Ik zou met de bus van 12:20 richting Rotorua gaan maar de enige bus naar deze plek vertrok om 12:30 en ik stond dus niet op die lijst. De andere twee bussen die naast deze bus stonden hadden een andere aankomstplek. De buschauffeur vertelde mij dat er nog een andere bus zou komen waar ik dus braaf op wachtte. Twee andere reizigers waren net zo in de war als ik, helemaal toen er om 12:15 nog steeds geen andere bus te bekennen was. Ik besloot om op onderzoek uit te gaan en vroeg aan de andere buschauffeurs of ik wellicht op hun lijst stond. Jahoor, bleek dat ik dus met een van de andere bussen moest en halverwege over moest stappen. Lekker dan, stond ik al 45 minuten te wachten om vervolgens in een overvolle bus te ploffen. Goed, ik zal niet veel verder klagen want de rit was verder adembenemend. Net zoals Thailand en Australie was er dondersveel te zien onderweg. Volgens mij heb ik een nieuw favoriet vakantieland ontdekt. Nieuw-Zeeland is gewoon prachtig, overal groene heuvels en vlaktes. Gecombineerd met de heldere meren een plaatje. Ik kan niet wachten om naar het zuideiland te gaan want iedereen verteld mij dat dat nog mooier is.

Na de overstap duurde het niet lang voor we in Rotorua aankwamen. Ik liep snel richting het hostel die gelukkig niet ver weg lag. Eenmaal hier bleek ik een goede keuze te hebben gemaakt. Een klein, huiselijk hostel met supervriendelijke mensen. Wel rustig, ik had de luxe om mijn bed uit te kiezen in de dormkamer aangezien ik de enige was die daar vanavond zou slapen. Ik dumpte mijn spullen en liep vervolgens weer de deur uit aangezien er in de straat langs het hostel een avondmarktje aan de gang was. Hier slenterde ik wat rond en kocht ik goedkoop groente en fruit. Ook genoot ik even later van Thaise noedels, aan etenskraampjes geen gebrek. Het deed mij bijna denken aan de kerstmarktjes, alleen de kerstversiering ontbrak. Na wat geslenter kwam ik drie duitse meisjes tegen die in dezelfde bus zaten als ik vandaag. Ze bleken in een ander hostel te zitten. We kletsten wat en besloten nummers uit te wisselen om eventueel morgen wat samen te ondernemen. Dat vond ik wel fijn want veel contacten waren er in mijn hostel niet. Koud liep ik weer naar binnen om met een kopje thee op de bank samen met wat anderen tv te kijken. Vervolgens dook ik vroeg in bed om hier nog even te genieten van de gratis wifi en vervolgens het licht uit te doen. De wekker vroeg, klaar om wat te ontdekken in dit prachtige land!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa:
    16 mei 2014
    Geweldig om zo de wereld te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten !
    X