Wandeldagje Queenstown

28 mei 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Nadat ik vanochtend een paar uur lui in bed had gelegen (vroeg wakker door kamergenoten die uit moesten checken) liep ik vol energie naar de keuken. Na twee dagen lui niks doen vond ik het maar weer eens tijd voor een actief dagje. Na een stevig havermoutontbijtje ging ik met mijn camera en rugzak op pad. Al snel bleek het veel warmer dan ik had verwacht door de zon en deed ik gauw een laag kleding uit. Ik liep wat door Queenstown heen en zette vervolgens mijn route voort richting de Queenstown Hill. Nou, daar had ik mijn workout meteen hoor. Zelfs voorhet echte begin mocht ik al een aantal trappen trotseren om vervolgens aan de wandeling te beginnen die uit dik 1,5 uur omhoog lopen bestond. Gelukkig werd ik onderweg beloond met een prachtig uitzicht over queenstown met haar blauwe meer en de winterse bergen. Ik liep door een soort donker bos en kwam toen uit op de top waar lopen door de sneeuw en het ijs nogal een uitdaging werd. Na zwaar genieten hier was ik genoodzaakt om mijn route wat in te korten en liep toen dus veilig en snel weer naar beneden. Mijn hoofd kreeg langzaam zijn normale kleur weer terug -na de tomatenimitatie-. Beneden liep ik richting het water, hier genoot ik op een muurje van mijn meegenomen lunch. Aangezien het weer ondanks de voorspellingen echt fijn was (zon en onbewolkt) besloot ik om.nog maar wat meer te wandelen. Ik liep door de tuinen waar een aantal jongeren aan het touwlopen waren en even later kwam ik een groep tegen die aan het frisbeegolfen was (populair in queenstown, bovendien gratis dus ja...). Na het park liep ik richting een dorpje verderop via een fantastisch mooie route langs het water, ik bleef maar foto's maken. Vanwege de warmte is een deel van de sneeuw alweer gesmolten maar het contrast van de groene heuvels en witte bergtoppen is erg tof. Dik anderhalf uur later kwam ik eindelijk bij mijn eindpunt aan, ik kon mijn benen inmiddels wel voelen haha. Het was even zoeken naar een winkelcentrum maar na hulp in het ziekenhuis(je) vond ik de weg naar de supermarkt. Of beter gezegd, pinautomaat want ik had natuurlijk weer geen cash geld mee voor een bus terug. Ik maakte gunstig gebruik van de supermarktsituatie en sloeg nog wat eten enzo in. Aangezien er inQueenstown zelf maar een klein supermarktje is scheelde dat nogal in kosten. Na mijn shoprondje stapte ik weer terug in de bus richting Queenstown. Hier liep ik eerst nog wat winkeltjes binnen maar besloot al gauw dat ik geen energie meer had voor nog meer gewandel en ging dus via de kortste route door naar het hostel. Het was inmiddels na vijven, op mijn kamer werd ik begroet door een grote groep backpackers. Of beter, een ontplofte backpackkamer. De Kiwibus was gearriveerd, de duurdere tourbus die veel -heel veel- backpackers hier gebruiken. Het staat bekend om zijn partygehalte en algauw werd dat vermoeden bevestigd toen ik na een heerlijk lange douche meegevraagd werd om uit te gaan. Vriendelijk sloeg ik het aanbod af, morgen sta ik om 06:20 buiten voor een megalange dagtour naar het prachtige Milford Sound. Bovendien heb ik geen geld voor partydrinken, dat doen we thuis wel weer haha.

Ik wenste de rest een fijne avond en liep zelf naar de keuken waar ik een restje curry klaarmaakte. Ik chillde wat in de lounge en stond op het punt om met wat drinkrn naar mijn kamer te gaan toen ik aangesproken werd door het meisje naast wie ik zat bij de walvistocht. Supertoevallig. Haar naam is Kathi en ze komt uit Oostenrijk. De rest van de avond kletsten we gezellig. We kregen nog gezelschap van een jongen uit Argentina, Leo. Tegen half tien liep ik maar richting mijn kamer zodat ik mijn kleine backpack klaar kon maken voor de tour en daarna in bed kon crashen. Eenmaal op de kamer werd ik nog door twee kiwimeisjes meegevraagd naar de bar, ik citeer; 'Dan ga je toch gewoon niet naar bed?'. Haha, dacht het dus niet. Ik ga morgen mooi fris en fruitig genieten van de tour. Ik heb er genoeg voor betaald en bovendien moet het echt fantastisch zijn. Hopelijk kan ik zo snel slapen en wordt ik vannacht niet door de dronken meute wakker...