Victoria Market en richting 'thuis' (& foto update)

7 maart 2014 - Melbourne, Australië

Gister werd ik ruim op tijd wakker, de wekker dit keer op een logische tijd gezet dus genoeg tijd voor een douche en rustig uitchecken. Nadat ik mijn backpack weer in de bagagekamer had gedumpt at ik een ontbijtje in de keuken en vertrok ik in de richting van victoria market.

Jeetje; die markt is huge! Maar ook tof. Allemaal kleine zaakjes binnen en de grote marktdingen buiten (met groenten en fruit). Ik kocht een fruitsmoothie en liep wat rond over de markt terwijl de kreten van de marktmannen mij om de oren vlogen.haha, alles was ook supergoedkoop dus ik kocht aardbeien voor 1 dollar en een zakje amandelen. Had ik dit maar eerder geweten..

Na de markt wandelde ik met een omweg richting het hostel, ik liep wederom door de kleine straatjes met de fancy cafeetjes. Ergens nam ik een afslag verkeerd maar daardoor kwam ik in een straat met bijzondere graffiiti. Eenmaal bij het hostel besloot ik eerst nog even het internetcafe in te duiken voor een korte websessie (uploaden foto's) om vervolgens mijn laatste etensvoorraad op te maken met lunch.

Ik liep met mijn backpack naar de metro zodat ik op tijd bij de afgesproken plek met Shaun was. Bij de metrohalte stonden auto's te wachten voor een stoplicht, een random man draaide zijn raam naar beneden, vroeg waar ik van was en beloofde me een fantastische tijd in Melbourne. Het kan allemaal in Australie. Helaas miste ik in de metro de juiste stop dus stapte ik veel te ver uit. Gelukkig kon ik Shaun bellen die mij een uur later (hij was wederom verdwaalt) oppikte. Terwijl ik wachtte had ik overigens een amuzant gesprek met twee oude mannen, een was Australier en de ander een Britse toerist. Goed gezelschap :)

De weg naar Shaun zijn huis duurde ongeveer een uur (verkeersdrukte) maar we klesten de tijd makkelijk vol.Onderweg pikten we ook Courtney (de vriendin van Shaun) op. Bij het huis bleek dat ik een chille kamer had voor de komende dagen met een queensize bed (wiehoe). Bovendien is hier overal wifi dus dat is ook chill. Even later kwamen zn ouders en broers ook thuis en schoven we aan tafel voor spaghetti. Heerlijk die herkenbare discussies ('I'll use google to make sure I am right'). Net alsof ik weer even thuis ben.

Na het eten bleven we lang praten, zag ik de tekeningen van Haydn (Shaun zijn broer) en de games van Shaun. Vervolgens dook ik uitgeput in bed waar ik nog een korte skypesessie had met thuis, toen mijn ogen echt dichtvielen was het tijd om op te hangen en het licht uit te doen. Volgens mij was ik binnen drie tellen in dromeland.

1. Marianne:
    7 maart 2014
    Dank je wel voor het meenemen op je reis avonturen!
  2. Papa:
    7 maart 2014
    Ik me de wow momenten heeelemaal voorstellen!
    Hopelijk volgen er meer.
    Lekker genieten bij Shaun en family.
    Kus.
  3. Mama: