Inpakken/uitpakken, haasten en chillen!

5 maart 2014 - Melbourne, Australië

05/03 22:05 Hostelkamer

Mijn wekker ging vandaag iets te laat af. Ik had mijn backpack inpaktijd iets te kort ingecalculeerd dus dat werd haasten in het donker. Om 2 minuten voor 10 stond ik met mijn spullen bij de receptie, de zweetdruppels nog op mijn voorhoofd van het rennen met mijn bacpack. Haha. Ach, precies op tijd zullen we maar zeggen. Ik had vanochtend een berichtje van Shaun dat ik in zijn huis kon verblijven de komende tijd. Superchill natuurlijk dus dat aanbod kon ik niet afslaan. Ik besloot om 1 nacht in het hostel te blijven (cancelen was ingewikkeld) en morgen naar Shaun te vertrekken. Om twee uur kon ik naar mijn andere kamer dus ik moest een paar uur wachten. Mijn spullen kon ik in de bagagekamer dumpen. Bij de receptie trof ik ook Henry die uit moest checken. Samen ontbeten we (verrukkelijk!) op het terras van een fancy cafeetje aan de rand van het squareplein (met het grote scherm). Gelukkig zaten we overdekt want het was slecht weer vandaag, regenachtig en bewolkt. Nog goed te doen hoor, 23 graden ;). Na het ontbijt zwaaide ik Henry uit na het uitwisselen van gegevens. Vervolgens chillde ik in de tvroom, haalde ik boodschappen en lunchte ik met tostis. Creatief met het opmaken van oud brood :) Daarna wisselde ik van kamer -een slag luxer met privebadkamers en airconditioning- en plofte vervolgens weer neer in de tvkamer voor een filmsessie. De film was megavaag, al hoewel de kans groot was dat het kwam omdat ik afgeleid was door mijn telefoon.. Na de film wandelde ik wat rond in de stad en daarna kookte ik in de keuken een uber avonddiner (driesterren in vergelijking met eerdere instantnoedels). Ik heb de zoete aardappels herontdekt en in combinatie met een pompoenvegaburger was het echt verukkelijk. Lang leve de voedselwaren die iedereen kan gebruiken (mensen die weggaan laten het achter) want daardoor had ik ook mayo. Waar je als backpacker l niet blij mee kon zijn. Ik ontmoette wederom nieuwe mensen aan de eettafel, dit keer een Duitse jongen (het zit hier vol met duitsers). Na een gezellig uurtje liep ik naar mijn kamer om mijn backpack op een fatsoenlijke manier in te pakken -dat schoot er vanochtend een beetje bij in- en mij klaar te maken voor een goed avondje slaap. Dit keer heb ik megaleuke kamergenoten, de meesten gaan morgenochtend weg dus ik zal niet degene zijn die iedereen wakker maakt morgenochtend. Althans, niet de enige, whahaha. Backpackerdilemmas!

Morgen ga ik rond half 5 s middag richting Shaun zn huis, hij pikt me op met de auto. Daarvoor ga ik denk ik richting Victoria Market (die is dan wel open) en daarna hangt het af van het weer of ik in de gardens ga chillen of naar een expositie ergens ga. Ik vermaak me wel, daar twijfel ik niet aan :)

1. Papa:
    5 maart 2014
    backpackerdilemmas; het woord van het jaar 2014 !
    Top.
  2. Oma: