Goed, beter, best!

5 maart 2014 - Melbourne, Australië

05/03 12:07 TV room Hostel

Gisterochtend werd ik -verwacht- moe wakker. Gelukkig had ik mijn tas klaar staan, ingepakt voor een dagje op pad. Ik schoot in de kleren, at wat en liep naar de metrohalte. Buiten was het heerlijk weer, de zon scheen fel maar een koel briesje maakte het niet te warm. Ik stapte in een veel te volle metro (schooltijd, vol met studenten). Na tien minuten stapte ik op de gok uit, de buschauffeur hield op met de haltes benoemen en im had geen idee waar we waren. Na even lopen in de juiste richting vond ik uiteindelijk de supermarkt waar ik afgesproken had met de jongens van Thailand. Zij waren wat laat dus ik vermaakte mezelf op een bankje met koffie (die is goed hier in Melbourne!) Heerlijk wakker worden in het zonnetje. Na een halfuurtje kwamen Hayden, Shaun en Courtney (vriendinnetje van) aan. Eerst liepen we naar een cafeetje (zij moesten nog ontbijten) en vervolgens stapten we in de auto voor een lange roadtrip.

Onderweg kletsten we veel, vielen in slaap en genoten we van het uitzicht. De natuur rondom ons was zo mooi, we reden over heuvels met languitgestrekte velden. 2,5 uur later volgde de eerste stop. Wauw. We waren aangekomen bij de zee, vlakbij de twaalf apostelen (mega rotsen in het water). We konden de eerste apostel (is dat een woord?) zien. Ik was sprakeloos. Even verderop parkeerden we de auto en liepen we naar het uitzichtpunt over alle apostelen. Dit overtrof al mijn verwachtingen. Zo ontzettend mooi. De rotsen die door erosie en water afgebrokkeld waren. Tenminste, dat begreep ik ervan. De lagen op de rotsen gaven een megamooi beeld en de wilde zee met het strand maakte het plaatje compleet. Nadat we genoeg hadden genoten reden we naar een plaatsje verderop om te lunchen bij een klein bakkerijtje. De mensen waren chagarijnig maar het eten was okee. Hierna reden we richting Apollo Bay, een strand op de terugweg. Het was inmiddels laat in de middag dus perfect voor een duik in het koude (!) water. We sprongen/doken in de golven. Geniaal hoeveel plezier je met zoiets simpels kan hebben. Na het zwemavontuur warmden we op in de zon om vervolgens met een ijsje weer af te koelen. We stapten weer in de auto richting een uitzichtpunt bovenin een heuvel, hier hadden we een bijzonder zicht over de stad en de kust. Wederom sprakeloos.

Daarna gingen we weer terug in de auto voor een lange weg naar 'huis'. Het was lichtelijk misselijkmakend met alle bochtjes langs de kust maar het uitzicht maakte alles goed. Bovendien sliep ik ook een groot deel van de tijd, moe van alle indrukken. Tegen tienen kwamen we aan bij een enorm druk pancake restaurant. Het is 24 uur per dag open en was zelfs s avonds laat stampvol. We aten megalekkera pancakes met ijs en ahornsiroop, een suikerbom die voor buikpijn maar beter nog voor energie zorgde. Na dit fancy maaltje reden we naar het huis van Shaun om de auto van Hayden op te halen. Vervolgens eindigden we de roadtrip bij de Sky High; een uitzichtpunt over Melbourne by night. Wauw. Driemaal is scheepsrecht; spra-ke-loos. Het was na twaalven dus Shaun was jarig! Volgens mij ook een tof moment voor hem.

Na de Sky High brachten Shaun en Courtney mij naar het hostel. Hier verlengde ik mijn verblijf met twee nachten. Helaas moest ik wel om 10 uur uitchecken omdat ik van kamer moest wisselen. Ik dook daarom gauw mijn bed in, extreem onder de indruk van de fantastische dag.

1. Papa:
    5 maart 2014
    Lijkt me ook megaprachtig daar.
    Ben benieuwd naar de pictures !
    Hier de 1/2 temperatuur (ook lekker...)