Genieten met een hoofdletter G

3 maart 2014 - Melbourne, Australië

Het is middernacht geweest en ik lig op mijn hostelkamer na te genieten van de fantastische dag vandaag. Wauw. Zoveel gedaan en gezien en wat is Melbourne een fantastische stad. Ik zou hier wel kunnen leven! De populatie van Melbourne bestaat uit hipsters, hipsters en aziatische hipsters. Iedereen is felgekleurd gekleed en niemand maakt zich zorgen over hoe ze eruit zien (tenminste, zo lijkt het). Voor de rest moet je je een stad inbeelden met ouderwetse cowboy western architectuur gecombineerd met de meest schone en groene parken, kleine straatjes met idyllische en pro eco cafeetjes en moderne kunstgebouwen.

Vannacht sliep ik minder goed en lang dan verwacht. Even wennen aan de hostelkamers met schuddende stapelbedden en snurkende kamergenoten. Tegen achten verklaarde ik mezelf voor wakker en ging ik ontbijten, ook maakte ik een lunchpakketje klaar. Daarna deed ik mijn wandelschoenen aan en was ik klaar voor een dagje Melbourne. Ik bezocht de leukste straatjes, gevuld met hippe cafeetjes tot het China Town van hier. Victoria market (de grootste markt hier) bleek helaas gesloten te zijn op maandag, daar ga ik later nog wel naar terug. Halverwege had ik een soort lunchbreak met mijn meegenomen bammetjes. Wel op een bijzondere plek, het plein buiten van een soort moderne gebouwconstructie met allerlei tv/computerdingen daarin. Hier genoot ik op een strandklapstoe.van de oscars. Echt chill en supergaaf tussen de locals en andere toeristen. Vervolgens liep ik langs de rivier richting de botanische tuinen waar ik later ook nog een keer naar terug ga. Ik wierp een snelle blik op de verschillende velden maar besloot dat ik genoeg had gelopen voor vandaag. Op de terugweg haalde ik nog wat boodschappen en vervolgens plofte ik in de tv kamer van het hostel neer met een bakje yoghurt. Moe en voldaan :) Even later nam ik een douche om vervolgens richting de keuken te gaan voor een avondmaaltje. Het was weer wat improviseren met de pannen maar mijn aangebrande groentenburger smaakte nog prima. Haha, gegeten met mes en lepel want vorken zijn hier schaars. Ik kletste bij het eten weer wat met Henry, de Australier en Manuel, de Italiaan van gister. Na het eten besloot ik met hun en een paar anderen de stad in te gaan voor een drankje. Na wat omkleedsessies gingen we richting de bar. Deze was wederom bijzonder, een soort graffitituin buiten. Supergezellig. De drank was megaduur maar ik was zo moe dat de alcohol na een flesje wel weer genoeg was. Ik wou immers niet met een hangover in de auto morgen.We liepen via wat andere streetart-straatjes en chinatown terug en aten nog wat in het hostel.

Genieten. Punt.

1. Mama:
    3 maart 2014
    Groetjes van heul veul mensen uit Sassendonk. Telkens denk ik na het lezen van jouw blog: oh daar wil ik ook nog naar toe. Zo ook nu weer. Wanneer kan ik met vervroegd pensioen? Geniet lekker verder meissie!
  2. Oma:
    4 maart 2014
    Weer een mooi verhaal. Geniet maar verder. Liefs Oma.
  3. Opa:
    5 maart 2014
    GeGeGeniiieten dat lees ik in al je verhalen,GeGeniet maar veder
    Groetjes Opa