Ongeplande feestjes :)

10 maart 2014 - Bairnsdale, Australië

10/03 12:20 Trein

Op dit moment zit ik in de trein terug naar Melbourne na een onverwachts (maar zeker tof) weekendje weg.

Het genieten begon vrijdag al toen ik na een heerlijk ochtendje uitslapen Shaun en Courtney hielp met het klaarmaken van het huis voor Shaun zijn 21ste verjaardagsfeest. Nadat het huis was schoongemaakt, alles was versierd met slingers en ballonnen en de drank koud stond kon het feest beginnen. Er volgde een heerlijke middag/avond. Iets met biermariokart, bierpong, poolen, kletsen en pizza. Shaun lag rond 9u all knock out in bed maar het feestje ging nog even door. Haha. Typisch.

Ik werd s avonds uitgenodigd door Hayden en Lewis (een vriend van Hayden en Shaun) om mee te gaan naar een vakantiehuisje vlakbij (zo'n 3,5 uur rijden..) in de omgeving van een meer en de oostkust. Ik was de verstandige Aafke aan het uithangen dus besloot nee te zeggen tot teleurstelling van de jongens en dook in bed.

De volgende ochtend zaten we brak aan het ontbijt en besloot ik onder het mom van 'Ach waarom ook niet' toch mee te gaan met de jongens. Het was een makkelijke & goedkope manier om met leuk gezelschap die kant van Australie te zien en bovendien had ik nog geen WWOOF plek dus ik moest mijn tijd vullen met iets. Goed, afscheid genomen van Shaun en Courtney, tas ingepakt en hup de auto in.

Er ging ook een andere jongen mee, Jamie, jonger en meer verlegen. Er volgde een megatoffe autorit . We draaiden de ramen open, de mp3 ging aan en zongen mee met de meest cliché en boyband achtige liedjes. Hayden en Lewis blerden het hardste bij liedjes van de Lion King, heerlijk ongegeneerd. Dat is pas genieten. Na een korte tussenstop (Mac ofcours) kwamen we aan bij ons vakantiehuisje. Of beter gezegd; vakantievilla. Dat had ik dus even flink onderschat. Het bleek een megagroot losstaand huis met allerlei faciliteiten. Ik noem maar even privéspa, hottub, tennisbaan, loungestoelen, flatscreentv en het beste uitzicht over een megagmeer. Waarom twijfelde ik om mee te gaan?

Het bleek de beste beslissing ooit. Er volgde een weekend vol lachen, kletsen en chillen. We aten lekker ongezond (KFC, cocopops, patat en nog meer patat) en ik heb twee nieuwe favodrankjes; mangobier en peercider. Bovendien zag ik ook nog wat van de omgeving. Gister zijn we naar Entrance Lake gegaan, letterlijk de ingang van een meer. Supermooi. We speelden hier lekker randomtwee keer minigolf (wel op twee verschillende plekken). Ik verloor twee keer, de anderen hadden geoefende minigolfskills. Daarna gingen we via een brug naar het strand, de golven waren extreem sterk dus na even zwemmen relaxten we in het zand. Vervolgens bezochten we nog een uitkijkpunt om tenslotte in ons huis te chillen. Wederom onderweg keihard meebleren, Queen was dit keer favoriet. We eindigden de avond in een restaurant/pub, hier aten we met de vader van Lewis en zijn collegas. We genoten van hun verhalen (politie agenten). Eenmaal 'thuis' dronken we nog wat, chillden buiten op de pier, keken foute tv series en doken lekker laat in bed.

Vanochtend stonden we lui op. Lewis rijd later met zijn vader terug, Jamie en Hayden gaan morgen pas naar Melbourne. Ik besloot om vandaag met de trein terug te gaan aangezien ik dan morgen de hele dag nog met Shaun en Courtney kan vullen. Ik pakte mijn tas in, at cocopops en instantkoffie (je hoort mij niet klagen hoor) en zong onderweg de laatste liedjes mee. Bij het station nam ik afscheid van de jongens en stapte de trein in.

Volgens mij een onsamenhangend verhaal dit maar het was ook een onsamenhangend weekend. Al met al gewoon een superlang feestje.

Heerlijk ongepland. Heerlijk genieten.

1. Papa:
    10 maart 2014
    klinkt als vakantie....! :)
  2. Petra:
    10 maart 2014
    Top!
    Het onverwachte levert vaak het mooiste op!
    ENJOY!
    Xx