Vertrek naar het zuiden!

1 februari 2014

01/02 Bus 09:25

Gistermiddag zat ik in totaal 3,5 uur tussen de vele puberjongetjes. Ik had echt eerder moeten weten van deze lokale internetcafe's want ik betaalde slechts 30 baht (ca. 80 cent). Bovendien was het echt megagrappig om tussen de vele locals mijn verhalen uit te typen, last van meelezers had ik in elk geval niet.

Nadat ik betaald had liep ik terug naar het hostel. Het was inmiddels donker en echt veilig voelde ik me niet op de donkere weg langs het water. Ineens hoorde ik getoeter van een scooter en iemand riep mijn naam 'Aafke!', of iets in de richting daarvan. Het bleek de man van het hostel/receptie, ik kon achterop mee liften, superfijn alsof het zo moest zijn. Onderweg bespraken we mijn verdere plannen en hij bood aan om mij te helpen die avond. Terug bij het hostel at ik eerst even wat om vervolgens bij de receptie mijn reis verder uit te stippelen: zo snel mogelijk naar het zuiden! We kwamen uit bij het plan om de volgende dag vroeg de bus te nemen naar Bangkok en dan die avond de nachtbus naar een plek in het zuiden en dan de boot naar een van de eilanden. Na de nuttige info (echt mega service bij dit resort) ging ik terug naar mijn kamer. Hier zocht ik wat hostels voor verdere overnachtingen, skypte ik over olifanten met papa, pakte mijn tas in en ging doodop naar bed.

Vanochtend stond ik uitgerust op, nam een (dit keer warme douche) en ontbeet. Hierna checkte ik uit en stapte in het busje waarmee ik door de man van het resort naar het busstation werd gebracht. Hier hielp hij me met een ticket en hoefde ik slechts 15min te wachten voor de bus. Ik heb dit keer geen plek aan het raam maar de bus is verder dik voor mekaar. Het wordt een dag vol reizen en zitten maar ik heb er zin in om naar strand en zee te gaan.

Het kan zijn dat ik een aantal dagen niets van mij laat horen omdat ik -als dat plan doorgaat- naar een klein eilandje ga waar ze maar 4 uur per dag elektriciteit hebben en dus geen wifi. Ik ga hier lekker uitrusten, genieten van de zon en (eindelijk) mijn meegenomen boeken lezen.

Hasta la vista!

1. Petra:
    1 februari 2014
    Hey Aafke,
    Heerlijk al die reisverhalen van je.
    Brings back memories!
    Meisje geniet ervan!
    Stoer hoor!
    Ben benieuwd naar de rest van je avonturen.
    Liefs
    Petra xx