Verbrand en aankomst in een Paradijsje

24 januari 2014 - Pai, Thailand

24/1 Hostel 18:45

Volgens mij moet ik echt minder gaan opschrijven want dit kost me wel heel veel tijd. Goed, gisterochtend werd ik nogal vaag wakker omdat ik Emily en Lina in bed zag gaan tegen een uur of half 8, ik zal de details besparen (iets met teveel drank en een wc). Lina kreeg een moederlijke preek van Anna omdat ze blijkbaar pas net thuis was gekomen, Emily had al een aantal uur in de badkamer doorgebracht. Iedereen was aardig wakker na de verhalen van die avond dus we besloten om naar het restaurant te gaan om te ontbijten. Anna en Lina gingen daarna naar een soort museum, Emily en ik moesten de fietsen terug brengen. We besloten om daarna een zwembaddagje te houden. De fietsen werden gelukkig goedgekeurd, en ik kreeg mijn paspoort terug (weer een zorg minder). Via het kleine chinatown liepen we weer terug naar het hostel. Hier trokken we onze bikini's aan, smeerden ons van top tot teen in en nestelden onszelf daarna op een ligbed. De zon was aardig fel dus ik besloot om na een tijdje onder een parasol te liggen. We kregen wat honger, kochten wat bij de 7/11 en bij het restaurant tegenover ons hostel at ik een papaya salade die onverwachts erg pittig was (...). Hierna gingen we terug naar het zwembad, ik zag dat ik wat rood werd dus besloot om mijzelf maar helemaal te verplaatsen naar de schaduw. Anna had zich inmiddels bij ons aangesloten. Lina, we noemden haar 'de patient', lag brak in bed. Tijdens het zonnen ving ik een gesprek op van twee Nederlanders. Ze hadden het over Pai en hoe koud het daar was 's nachts. Na wat research kwamen we erachter dat het 's nachts af koelt tot 5 graden daar. Hierop besloten we dat we nog wat extra kleding moesten kopen, mijn enkele trui hield mij al niet eens warm in Chiang Mai.

Tegen zessen namen we daarom ook een tuktuk richting een shopgebied aan de andere kant van de stad. Volgens de gids van ons resort was dit nog niet erg bekend bij de Westerse mensen maar vooral onder de Japanners. We werden gedropt bij een fancy restaurant met ijs en gebak. Anna kocht ijs, ze kon niet kiezen dus ging voor 3 (oioioi) bolletjes. Hierna besloten we om richting een grotere straat te lopen want er waren niet echt winkels te bekennen. Wat we daar vonden waren veel te dure winkeltjes en vage winkeltjes met megamaffe spullen (goed voor carnaval). Na wat gesnuffel vonden we een luxe maar goedkoop restaurant. We aten echt heerlijk (favo gerecht van thuis: groenten met cashewnoten). Na het eten liepen we nog verder maar weer vonden we geen goede winkels. Verderop zagen we een soort zoeklichten (disco/club achtig), we besloten daar te kijken en anders naar de night market te gaan. Bij de lichten bleek een megamoderne V&D achtig iets te zitten (shoppingmall), supermooi allemaal. Hierin vonden we een winkeltje met veel basic kleding waar we allemaal slaagden. We liepen er nog even rond en gingen daarna terug naar de hotelkamer.

Voor we vertrokken zag ik al dat ik erg verbrand was dus had ik me volgesmeerd met bodylotion. Vooral mijn voeten waren de klos. Eenmaal terug in het hostel voelde ik een zonnesteek opkomen. Redelijk overstuur besloot ik naar de 7/11 te gaan op zoek naar iets van zalf ofzo. In de supermarkt kwam ik Ellen tegen die wel iets voor mij had (heel veel aloe vera). Terug op mijn kamer smeerde ik mij er mee in en ging slapen. Ik sliep verassend goed. Vanochtend was de roodheid al veel minder erg. Na het ontbijt pakten we onze tassen en checkten we uit. We boekten last-minute via internet een hostel. Hiervoor hadden we net genoeg tijd omdat de buschauffeur twee personen te weinig op zijn lijst had). We werden in een open taxibusje naar het busstation gereden waar we overstapten in een mini-van met airco. Hiermee reden we naar Pai waar we na een korte tussenstop aankwamen. Pai is echt heel mooi en we hebben een fantastisch hostel. Alles is in hippie-stijl en erg layback.  Het is heel klein, slechts een aantal straten. Ik zou hier echt een paar weken kunnen blijven. Zometeen gaan we terug naar het 'stadje' om iets te eten en te drinken. Nu zitten we te chillen op ons balkon met een mega uitzicht op Pai. Af en toe klinkt er vuurwerk van ver, volgens mij oefenen ze voor Chinees Nieuwjaar. Alon, een israelier zit ook bij ons. Er klinkt muziek van beneden, het vuur van het kampvuur gaat zo aan. Mag ik hier veel langer blijven alsjeblieft?

1. Papa:
    2 februari 2014
    zon is lekker, te is nooit lekker, maar te veel aloe vera kan niet volgens mij, enjoy life