Time flies when your having fun!

26 februari 2014 - Echuca, Australië

26/2 WWOOFhuis 21:33

Donders het is al weer mijn vierde dag hier in Echuca, de tijd vliegt voorbij. Vanochtend kon ik een beetje uitslapen. De wekker ging een uurtje later, 7.10 in plaats van 6.10. Na een ontbijtje met cornflakes/melk en een hot cross bun (soort krentenbol) was het tijd om op de tractor te springen. Dit keer mocht ik in mijn eentje de koeien voeren. Ik voelde me toch een partij verantwoordelijk voor deze knuffelbare beesten. Heerlijk met stro gooien met de zonsopkomst op de achtergrond. Supertof. Helaas ging het inparkeren iets minder goed dan verwacht en parkeerde ik het ding half in de quad. Oeps. Gelukkig was er niks aan het handje. Daarna kreeg ik een lesje op de grasmaaier (ook en soort quad) en maaide ik vervolgens de fruittuin. Lekker crossen die dag :) De dichtstbijzijnde stukken rondom de boom maaide ik met een handgrasmaaier. Vervolgens schoof ik aan voor lunch met kipsandwiches. De haan die gister nog leefde smaakte voortreffelijk, minder taai dan we hadden verwacht aangezien deze haan wél veel loop en leef ruimte had gehad. Na de lunch activeerde ik -moeilijker dan in Nederland- mijn simkaart en hielp ik Trish met perzikken bottelen. Vervolgens ging het plan om te fietsen niet door (uitgesteld tot morgen) dus maakte ik de overgebleven tijd vol met het irrigeren en bakken. Ik deed een poging tot hetmaken van een Nederlandse appeltaart, het was wat improviseren vanwege de glutenintollerantie maar een paar uur later kon het in de oven als iets wat daadwerkelijk op een appeltaart leek. Ik dook onder de douche en liep een heerlijk rondje met Charlie (de hond). Toen ik terugkwam was de taart klaar en konden we ook avondeten. Trish had kippensoep gemaakt (die kip moest geproefd!), het smaakte voortreffelijk.Na de soep moesten we eetst naar buiten want er was een haan ontsnapt uit het hok van de -op de dood wachtende- hanen. Uiteindelijk ving Siebren hem en kon hin terug naar zijn vertrouwde vriendjes om te genieten van zijn laatste dagen. We gingen weer naar binnen, klopten slagroom en aten op de Hollandse manier appeltaart. Verassend genoeg smaakte hij ook echt naar appeltaart. Echt lekker! Morgen weer een stukje :) Na het eten hadden we een interessant gesprek over het meetsysteem  (inches en centimeters en dat soort gedoe). Vervolgens dook ik moe in bed.

1. Opa:
    27 februari 2014
    Was nauw maar bij mij in de leer gegaan met hanen slachten
    had je dat daar ook daar kunnen doen.
    Maar het belangrijkste is genieten en volgens doe je dat met
    volle teugen. groetjes en een kus van je Opa
  2. Papa:
    28 februari 2014
    Ai, iets te snel gereageerd op je eerdere verhaal.
    Eet smakelijk en genieten maar!