Een bomvol dagje

27 februari 2014 - Echuca, Australië

27/2 21:05

Vroeg eruit vanochtend betekende vroeg in bed vanavond. Ik ben echt gesloopt maar wat was het een heerlijke dag vandaag. Letterlijk én figuurlijk want ik heb als een fatsige amerikaan gegeten vandaag.

Ik begon vandaag de dag vroeg, half 7 at ik een kommetje vers fruit met yoghurt gevolgd door een hot cross bun. Daarna snel op de traktor richting de koeien om ze hun hooi te geven. Na dit dagelijkse feestje -heerlijk rijden op dat ding- was het tijd om wat appels te plukken en de fruittuin van water te voorzien. Eerst inspecteerde ik het automatische irrigatiesysteem om vervolgens de bomen met niet werkende pompjes op de ouderwetse manier te helpen: emmertjes water halen. Na een half uur was ik klaar en kon ik de lege emmers vullen met perzikken. Tegen half 10 stapten Trish en ik -na het fiksen van de hoogte van mijn zadel- op onze mountainbikes richting het kleine stadje vlakbij. We hadden wat tegenwind maar wat was het heerlijk om weer te fietsen. Trish had wat meer moeite, ze heeft een paar jaar geleden pas geleerd hoe ze moet fietsen en bovendien was haar mountainbike niet helemaal goed afgesteld (zadel veeel te laag). Haha, wel grappig hoe wij als Nederlanders aan zoiets zo gewend zijn en anderen totaal niet. Iets later dan verwacht kwamen we aan bij de Golden Cow. Hier hebben ze de lekkerste milkshakes (49 soorten!) volgens horen zeggen. Helaas was hij tijdelijk dicht dus haalden we er een verderop. Lekker ongezond; chocolade en caramel. Daarna hopten we even bij een tweedehandswinkel naar binnen vooreen mini shopsessie om vervolgens gauw weer terug te fietsen naar huis. Al met al een heerlijk ritje. Ik vergiste me maar één keer door rechts te rijden ipv links. Gelukkig had ik Trish bij mij...

Eenmaal thuis reed ik door naar de koeien om ze op een ander veld te laten en liet ik de kippen vrij -echte scharrelkippen dit-. Daarna kleedde ik me gauw om en gingen we in de auto richting de stad. Onderweg pikten we Suji en de moeder van Trish op. We gingen uit lunchen voor de verjaardag van een kennis (tachtig jaar) wederom in een gokhal/restaurant ding. We waren met een stuk of 6 bejaarden. Haha, gezellig met de oldies op stap. We kletsten wat en even later kwam ons eten. Dit keer had ik een hamburger besteld, dat had ik geweten. Ik kreeg genoeg voor een heel diner voor 2 personen. Het broodje was in totaal 15 centimeter hoog en gevuld met de standaard hamburgerdingen, er zaten twee burgers op en het was dus een onmogelijke klus om te eten. Na die tijd eindigde ik met een salade haha, alles was er tussen uit gevallen. Een van de burgers deelden Suji en Trish want ik kreeg hem niet meer op. De moeder van Trish zorgde wederom voor leuke momenten, ze was zo pietluttig dat ze bijna niks wou eten en zei dat ze genoeg had. Na vijf minuten was ze dat echter vergeten en begon ze opnieuw met het uit proberen van de dingen op haar bord. Zo at ze toch een fatsoenlijk maaltje. Triest maar wel handig. We eindigden de lunch met een kopje thee, gebak kreeg ik er niet meer in. Na de lunch dropten we de moeder van Trish weer bij het verzorgingstehuis om vervolgens nog een tweedehandsshoprondje te doen. Ik slaagde behoorlijk. Hierna lieten we Suji achter bij haar huis en reden we naar onze boerderij.

Hier maakte ik plaats delict van eergisteren schoon (hanen slachten), genoot van de fantastische stank van oud bloed (gad-ver-damme) en hielp Trish vervolgens met het maken van perzikkenjam. Daarna aten we kliekjes met appeltaart als toetje. Njom. Toen gingen Trish en Siebren naar een meeting en was ik alleen in het huis. Ik ruimde de eetkamer wat op en dook achter de computer. Vervolgens vouwde ik de was onder het genot van foute Australische comedy series en nam ik een snelle douche. Een vol dagje, qua drukte en eten. Ik eindig mijn reis nog tonnetje rond als ik niet oppas.

1. Mama:
    27 februari 2014
    Zo jammer, ik heb alles al weer gelezen. Kan niet wachten op het vervolg! Stik jaloers, je doet meer dan ik ooit gedaan heb. Ben wel benieuwd waar je op dit moment bent. Bommetje rond, jij? Hahahaha. Liefs mama
  2. Petra:
    Super!
  3. Yvonne van der Staay:
    27 februari 2014
    Leuk dat je de hond ook uitlaat. Heel gewone dingen. Maar wat veel enorme belevenissen. Mis alleen de foto's nog of ligt dat aan mij?
  4. Anton:
    27 februari 2014
    Mooi meid geniet van alle dingen die je meemaakt, mooie verhalen, dat is meegenieten voor ons. Liefs Anton.
  5. Gerrian:
    28 februari 2014
    Dit klinkt meer als wwoofen! Geweldig met de hanen, mijn eerste adres heb ik een slang geskinned, maar gelukkig hoefde we de slang niet op te eten ;) Hoop dat je meer leuke mensen treft op je volgende adresses.
  6. Oma:
    28 februari 2014
    Dat tonnetje rond zal wel meevallen. Denk alleen maar eens aan alle beweging die je daar krijgt. Wie lichamelijk hard werkt moet ook meer eten. Ik vind het fijn om te lezen, dat je toch nog wat boerenbloed in je hebt. Liefs. oma.