Snorkelen & Feesten (gouden combi)

10 februari 2014 - Ko Tao, Thailand

Deze morgen werd ik opgewekt wakker, weliswaar weer voordat mijn wekker ging maar ik voelde me aardig uitgerust. Helaas was mijn hoofdpijn weer terug, ik besloot daarom om later vitaminetabletten te halen om te kijken of dat misschien zou helpen.

We hadden met een groep van het hostel om 9 uur afgesproken. We gingen een stuk hiken naar een minder toeristisch stuk strand/rotsgebied aan de andere kant van het eiland. Tegen half 10 (iedereen was laat of andere dingen aan het regelen) liepen we richting wat restaurantjes om voedsel te halen voor onderweg. Ik kocht ook veel fruit bij een kraampje -spotgoedkoop-. Hierna gingen we echt op pad. De weg was korter dan verwacht, ongeveer een uur. Wel waren er wat steile stukken dus we hadden het soms lastig, ach genoeg water mee dus overleven deden we wel. Uiteindelijk bleek het veel korter dan verwacht maar wel met veel steile stukken en de brandende zon. Gedrenkt in zweet kwamen we bij het verlaten 'strand' aan, het was meer een soort baaitje met grote rotsblokken. We dumpten onze spullen op een grote rots en doken in het koude water. Heerlijk verfrissend. Natuurlijk had ik mijn snorkelspullen meegenomen dus het uur erop snorkelde ik wat rond. Wauw. Echt ontzettend bijzonder om de onderwaterwereld zo duidelijk en mooi te zien. Ik zag de meest fantastische en kleurrijke vissen. Hierna zaten we nog wat in de zon om daarna weer terug naar het hostel te gaan. Inmiddels was het bloedheeten mijn hoofd stond op ontploffen, zo rood was het haha. Maja en ik dronken een fruitshake onderweg en gingen toen chillen bij de hangmatten. Of eigenlijk alleen ik want Maja moest een schooltest doen voor haar studie, ik vermaakte me met anderen en foute films. Nadat Maja klaar was gingen we weer naar wat winkeltjes voor een zoveelste shopsessie waarna we bij een cafeetje weer gebak haalden. Hierna weer terug naar het hostel -we lopen wat rond hier!- om om te kleden en toen weer met de groep van die ochtend naar een restaurant. Inmiddels waren we met meer dan tien man dus een plekje vinden was wag lastiger dan verwacht. Ik at Pad Thai (voor de zoveelste keer) maar kreeg hem niet op dit keer, nog vol van het gebak dit keer. Na het eten dook ik een internetcafe in voor een heerlijke skypesessie met het thuisfront inclusief broers, ik weet niet wat de andere thaise mensen in het cafe hebben gedacht van mij en mijn gekke bekken maar goed, ik heb.me zwaar vermaakt. Hierna werd ik opgehaald door Maja en gingen werichting een bar, avondje uit it was. Weer een fantastische vuurshow op het strand, buckets die te sterk waren, dansjes, avondsnacks (crepes), wc avonturen en hostelchillings om 3 uur s avonds. Wederom een fantastische avond!

1. Mama:
    10 februari 2014
    Ik denk dat ze in het internetcafe dachten dat je dronken was of stoned of zo. Anton en ik hebben nu een heel andere kijk op broeder- en zusterliefde. Hahaha
    Al een badpak gekocht? Succes in de nachttrein! Dikke knuffels van ons xxxx