Lekker Lui

10 februari 2014 - Ko Tao, Thailand

Vanochtend was ik lui. Vanmiddag was ik lui. Vanavond was ik lui. Vandaag was lui.

Het begon vanmorgen toen ik tegen een uur of half 10 mijn bed uitrolde. Nadat ik mijn bikini aan had gedaan en mij van top tot teen had ingesmeerd -de zon is enorm sterk de afgelopen dagen- verplaatste ik mezelf naar de common area. Hier plaatste ik mezelf op twee kussens, kijkend naar foute tv series. Tegen elven kwam Maja er ook bij en besloten we om ergens te ontbijten. Bij een fantastisch bakkerijzaakje op de hoek aten we sandwiches, daarna namen we zelfgebakken brownies/banaancake e.d. mee naar het hostel. Toen volgde een filmsessie met een korte fruithaal-onderbreking. Toen de film was afgelopen maakte ik Maja wakker (die sliep in de hangmat) om wat te gaan doen. Het plan was om te gaan snorkelen die dag dus we besloten om onze laatste middaguren daar aan te besteden. We pakten onze spullen en liepen een stuk naar een (ander) verlaten rotsgebied, hier settelden we ons en snorkelden we wat rond. Het zicht was iets minder dan gister maar het aantal vissen was des te meer. Bovendien bleven ze gewoon zwemmen als ik er aan kwam dus in plaats van boven de vissen zwom ik tussen de vissen, heerlijk. Ik teste voor het eerst mijn camera onderwater maar een foto maken van een bewegende vis is niet het meest ideaal haha.

Na wat gesnorkelt, gezond, gepuzzelt en gelezen te hebben gingen Maja en ik weer terug richting het hostel. Onderweg kochten we bij een meeneemzaakje eten voor vanavond. Bij het hostel deden we droge kleren aan om vervolgens snel ons eten op te eten op ons favo hostelplekje -voor de tv-. Ik kreeg in mijn kamer al een lekker voorgerecht want een van mijnkamergenootjes had wentelteefjes gemaakt, alleen veel te veel. Uberlekker. Na het eten sprinte ik weer terug naar mijn kamer om mijn backpack alvast in te pakken voor morgen, helaas ga ik alweer terug naar Bangkok. Maja ging alvastuit met een groepje van het hostel. Toen ik klaar was met het pakken van mijn tas en de gesprekken met de wentelteefjesjongen ging ik op zoek naar Maja.

Onderweg richting de bar kwam ik een andere jongen van het hostel tegen, ik kon achterop zijn scooter meeliften. Ideaal want ik was natuurlijk enorm (huhum) actief geweest vandaag. Maja en ik vielen beiden bijna in slaap op het strand van de bar -kijkend naar de vuurshows. We besloten om op zoek te gaan naar de andere meisjes van het hostel die eerst ergens gingen eten en dan van plan waren om naar een bar dichtbij het hostel te gaan.

We vonden ze gelukkig bij die bar, dronken een heerlijke cocktail en speelden wat kaartspelletjes. We waren allemaal enorm moe dus gingen op tijd terug naar het hostel waar we wederom aansloten bij de rest, liggend voor de tv. Na een half uurtje hield ik het voor gezien en dook ik in bed.

Morgenochtend gaan Maja en ik nog snel even zwemmen/snorkelen na een heerlijk ontbijtje. Daarna ga ik waarschijnlijk voor een ontspannende massage bij een luxe spa hier om vervolgens met mijn backpack een taxi in te springen rihting de pier. Morgen wordt weer een reisdagje; eerst 3,5u met de boot dan 30 minuten met de bus en vervolgens (ja ik mag weer!) 9,5u in de nachttrein.

Eens zien of ik meer energie heb morgen, ach lekker lui is dik prima af en toe :)

1. Petra:
    10 februari 2014
    Goeie reis!
  2. Mama:
    10 februari 2014
    Goede reis straks!
  3. Papa:
    11 februari 2014
    Dit klinkt als echte vakantie !