Afscheid Ko Tao & Nachttrein

12 februari 2014 - Bangkok, Thailand

Vanochtend werd ik weer vroeg wakker, volgens mij zit dat in mijn ritme hier. Er waren veel mensen van mijn kamer die om 9u de boot hadden dus zij vertrokken erg vroeg. Tegen achten gaf ik het dommelen op en pakte ik ook mijn backpack in. Mijn snorkel en masker hield ik nog even apart want op mijn laatstd dag wou ik de zee nog in.

Nadat alles in mijn backpack zat -altijd weer spannend of de rits dicht gaat- liep ik richting de hangmatten. Hier trof ik Maja waarna we gingen ontbijten bij het heerlijke bakkerijtje van gisteren. Ook kocht ik een stuk banaan/kokosnootmelkcake en havermoutkoekjes voor onderweg, echt balen als dit je avondeten is (NIET.). Daarna liepen we richting het strand. Het was wat bewolkt vandaag en dus ook niet zo warm, prima weer om in te reizen maar wat minder om in te zonnen. Ik dook gauw het water in en snorkelde wat rond. Na een half uur had ik het wel gezien en plofte ik naast Maja op het strand. Ik warmde wat op om vervolgens door te gaan richting de Spa, van Maja nam ik alvast afscheid want die ging terug naar het hostel (en misschien dan weer weg). Echt jammer dat we niet langer samen kunnen reizen maar ik zoek haar weer op in Nieuw-Zeeland :)

De spa was echt superluxe, ik koos voor een coconut oil massage. Eerst kon ik me douchen (dat was wel fijn na het zwemmen, zand zat overal). De douche was al mega, het was een regendouche en ik stond op een soort houtstronk in een waterbad met steentjes. Er waren verschillende soorten shampoo, conditioner en badfoam en het rook naar aloe vera.

Na deze douche lag ik spik en span op de massagetafel. Er volgde een heerlijke, niet al te pijnlijke massage van mijn kleine teen tot mijn kruin. Superrelaxed zat ik als een blinkende kokosnoot mijn thee op te drinken na die tijd. Heerlijk. In chillmodus liep ik naar de 7/11 waar ik de laatste boodschappen haalde voor de bustocht en lunch, even verderop kocht ik bij een kraampje weer fruit -altijd goed-. Bij het hostel flanste ik een lunch in elkaar (mango, yoghurt en cornflakes) en toen was het alweer tijd om te gaan. Met een ander meisje stapte ik in de taxi naar de pier.

Eenmaal hier moesten we aansluiten in de lange rij voor een incheck/kaartcontrole iets. Ik snap de Thaise mensen op dit soort momenten niet want ze hebben dan 1 iemand zitten die dit doet terwijl er honderden mensen een kaartje hebben. Het was dus niet echt in balans en dat was te merken aan de wachttijd. Lang! Hierna wachtten we op de boot die uiteindelijk een uur later dan gepland aankwam -Thailand, daar kan dat-. Nadat de anderen van de boot af waren stapten wij er op, zochten een plekje op een stoel binnen en begonnen aan de tocht. Het was best te doen allemaal, zeker onder het genoy van mijn havermoutkoekjes eneen goed boek. Onderweg zagen we de zonsondergang, een maffe gewaatwording vanaf een boot. Bij aankomst in Chumpon werden we weer in een open taxibusje gepropt, hier leerde ik een Nederlandse jongen kennen. Bij aankomst op het treinstation had ik nog een uur voor mijn trein vertrok, ik besloot om ergens wat te eten, de jongen ging ook mee en we haalden bij een soort marktje noedelsoep. Jumss. Hierna liep ik weer richting het station waar bleek dat mijn trein een uur vertraging had, ach dat zou betekenen dat we ook iets later aankwamen (in eerste instantie was dat half 6 's ochtends). Ik kletste mijntijd vol met de Nederlander, een Bulgaar en een Amerikaan die ook allemaal moesten wachten. Ik had nog geluk met mijn korte vertraging want de trein van 11u bleek 4 uur vertraging te hebben. Oioioi. Tegen half 10 stapte ik uiteindelijk in de trein, plofte op mijn bed en viel na een driesterrendessert (koekje) in slaap.

1. Papa:
    12 februari 2014
    Die Thai toch!
    Kunnen wij nog wat van leren ? :)
    Goede reis naar de aussi's.