Relaxdagje

9 februari 2014 - Ko Tao, Thailand

Vanochtend werd ik helaas aardig vroeg wakker. Na lang dommelen besloot ik om uiteindelijk toch maar uit mijn bed te gaan. Mijn buik vond gisteravond blijkbaar iets minder leuk.. Nadat deze bijgekomen was vertrok ik richting de gezamelijke ruimte om wakker te worden met een kopje thee en even later een kopje koffie. Ondertussen keek ik met wat anderen naar een foute serie op de televisie, heerlijk lui allemaal. Ben was ondertussen ook ontwaakt en had blijkbaar zijn tegoed opgebruikt die avond er voor want hij vroeg meteen maar weer om bier, volgens mij was hij nog meer dronken dan toen ik hem verliet gisteravond.

Nadat ook Maja ontwaakt was liepen we richting een cafeetje om te ontbijten, ondertussen kletsten we over de avond ervoor. Na het ontbijt liepen we terug naar het hostel om onze zwemspullen te pakken en richting het strand te gaan. Miles liep ook mee -hangover alert- en nam onderweg wat te eten. Hierna kochten we bij een bakkerijtje lekkere dingen voor het strand om vervolgens eerst langs een sportwinkel te gaan.

Hier kocht ik een goede snorkel en masker, dit had ik al een tijdje gepland. Ik wil in Australie en Nieuw Zeeland ook gaan snorkelen dus een goede uitrusting kan geen kwaad. Hier is het -relatief- goedkoop en eerder ik het kocht hoe beter, anders moest ik immers hier in Ko Tao spullen huren. Ik werd fantastisch geholpen in de winkel en een half uurtje later liep ik met een perfect passend masker en snorkel weer naar buiten. Miles waren we inmiddels kwijt dus Maja en ik zetten onze koers voort richting het strand. Eenmaal hier (wel 2 minuten verderop, haha) legden we onze spullen neer en teste ik meteen mijn snorkelset.

Wauw. In een woord: wauw. Het water hier is zo helder en het snorkelen is echt fantastisch vergeleken de plekken waar ik eerder ben geweest. Ik zag enorm veel vissen en koraal en dit was ewn van de mindere plekken om te snorkelen op het eiland. Dat beloofd nog wat voor de komende dagen, we gaan de beste snorkelplekken opzoeken!

Na wat gezwommen te hebben droogden we op in de zon. Maja ging op weg naar de massage en ik besloot weer opnieuw te snorkelen, volgens mij heb ik er een nieuwe hobby bij! Dit keer ging ik iets verder en zag ik nog meer vissen, de een nog mooier dan de ander.

Hierna wachtte ik onder het genot van een verse mango op het strand op Maja. Uiteindelijk gingen we via wat kledingwinkeltjes terug naar hey hostel. Hier nam ik een snelle doucheom vervolgens met Maja en Nicole richting een restaurantje waar we afgesproken hadden met de Canadezen van gisteravond. Ik at een masaman curry (typisch gerect van zuid thailand, veel pinda echt uberlekker). Na dit maaltje deden we een kleine shoppingtour om vervolgens naar het hostel te gaan. Geen avondje uit dit keer maar gezellig chillen bij de tv, filmavondje it was. En het was echt heel erg gezellig. Moe maar voldaan dook ik in bed :)

1. Petra:
    9 februari 2014
    Hey Aafke,
    Heerlijk om je verhalen te lezen.
    Top meissie.
    Enjoy!!
    Liefs xx
  2. Papa:
    9 februari 2014
    Onder water ben je het gevoel van tijd kwijt, heerlijk he?