Avondje uit! (Crazy Hat Party)

8 februari 2014 - Ko Tao, Thailand

Nadat ik mijzelf zover had gekregen om uit de comfortabele hangmat te stappen liepen we opgewekt richting de bar. Ik was met Miles (uit Californie), Ben (uit Ierland) en Maja. Alleen Ben had een hoed in elkaar geknutseld, wij gaven het bij het zien daarvan al op. Helaas heb ik er geen foto van kunnen nemen maar stel je een kartonnen buis voor versierd met (echte) bloemen en bovenin een plant (met wortels en al). Een enorm komisch gezicht maar Ben is een beetje maf in een positieve zin en droeg hem met een trots van hier tot tokio, echt geweldig om te zien. Opgewekt liepen we richting het feestje en onderweg trok de hoed veel aandacht -logisch en komisch-. De bar was een eindje lopen maar weliepen over het strand dus hadden een prima uitzicht. Eenmaal bij de bar bleek het minder druk dan verwacht, toch was het erg gezellig met de mensen die er waren -alsnog best veel, het was een drukke plek-. Helaas voor Ben moest hij zijn ietwat onhandig grote en zware hoed nog een uur ophouden, tot vermaak natuurlijk van de mensen in de bar. Om 11 uur was namelijk een prijsuitreiking en de winnaar kreeg 1000 baht barvergoeding (ca 25 euro).

We kletsen met een aantal anderen, ik ontmoete weer enorm veel nieuwe mensen. Natuurlijk won Ben even later en toen kon zijn hoed eindelijk af. Er volgde een fantatische avond vol dansen, praten, nieuwe vrienden en vooral genieten. Op het strand waren vuurshows aan de gang, op een gegeven ogenblik waren er zelfs een brandende limbo, een brandend springtouw en een brandende hoepel om doorheen te springen. Voor mijn eigen veiligheid waagde ik me er niet aan maar het was zeker tof om te zien. Tegen half 3 was ik kapot moe, ik was immers vanaf ongeveer half 5 wakker en verliet ik de feestende dronken massa.

Na een redelijk spannende terugweg (iets met dronken jongens en verlaten wegen) kwam ik na een gezellig babbeltje met wat Engelsen in de supermarkt veilig in het hostel aan, hier dook ik meteen in bed.

1. Oma:
    8 februari 2014
    Fijn, dat je het zo naar de zin hebt, hou dat maar vol. Oma.
  2. Mama:
    8 februari 2014
    Nou ja geen hoed geknutseld? Waar was jouw crea gebleven? Groetjes en veel knuffels uit een grieperig Zwolle!