Aankomst Ko Tao (Western Food day!)

7 februari 2014 - Ko Tao, Thailand

Vanochtend was ik ruim voor de wekker wakker, ook al ging deze al om 5 uur s ochtends. Het voordeel was dan wel weer dat ik snel beneden stond met een ingepakte backpack. De duitse meisjes hadden ook slecht geslapen (ondanks het megafijne bed). Nog steeds die ellendige hoofdpijn maar wel weer te behappen. Na een snel ontbijt mey heel veel watermeloen (yes sir. I can handel that whole part) werden we opgepikt door onze 'taxi', het welbekende open busje.

Er volgde een volgepropte rit naar de pier met veel lachwekkende passagiers. Blijkbaar vonden een aantal backpackers het zo vroeg dat ze besloten hadden om de nacht door te halen. Een aantal kropen dronken op het dak bij de bagage, haha dolkomisch al vond de thaise busschaufeur het minder leuk.

Eenmaal op de pier konden we meteen door op de boot. Ik kletste weer wat met de Duitse meisjes (Nina en Sandra) en besloot uiteindelijk dat ik niet 3.5 uur kon blijven staan (volle boot) dus plofte ik neer op de ietwat vieze, ietwat natte bootvloer. Ach, als backpacker is vies zijn niets verassend :) De dronken jongen van het dakincident had inmiddels zijn derde biertje opengemaakt om vervolgens in slaap te vallen half over de reling.

Op de boot kletste ik nog met wat andere backpackers om vervolgens moe maar opgetogen aan te komen in Ko Tao. Het eiland oogde meteen al tof. Meer heuvels en palmbomen dan Ko Phayam en het water was zo helder dat ik vanaf de boot alle vissen in het water kon zien, ik kijk nu al uit naar snorkelen.

Nadat ik de kudde taxichauffeurs bij de pier had geweigerd nam ik verderop een taxi met wat anderen naar mijn hostel. Het zag er meteen al tof uit, er is een soort van rond plateau met een tv en hangmatten eromheen. Daarnaast staat de 'ontbijttafel'. Alles in de openlucht en bungalowachtig. Ik kon nog niet inchecken maar wel mijn backpack dumpen, later kreeg ik dan mijn bed/kamer toegewezen. Bij de receptiebalie ontmoette ik ook een ander jong meisje, Maja uit Nieuw-Zeeland. Vanaf het eerste gesprek met elkaar klikte het al enorm. Na even bijgekomen van de reis besloten we om wat te gaan eten. Er gingen ook veel andere backpackers mee die rondom de tafel hadden gezeten (Nicole uit Australie. Miles uit Californie en twee meisjes uit Californie). Ik at een kipburger (voor het eerst weer Western Food jumm) die echt megagoed smaakte. Hierna besloten Maja en ik om terug te gaan naar het hostel, kamer te checken, een douche te nemen en dan de stad verkennen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas konden we niet samen op dezelfde kamer maar we zullen overleven haha.

Eenmaal in de 'stad' bezochten we wat winkeltjes (dat wordt shoppen hier de laatste dag!), we besloten om later een manicure te laten doen en eindigden deze middag met gebak (nog meer Western Food, mijn dag kon niet meer stuk). Helaas voelde ik mijn hoofdpijn weer opkomen dus hierna gingen we naar het hostel om even uit te rusten. Ik nam een powernap en sliep -onverwachts- best goed in mijn oververhitte kamer.

Nadat ik weer wakker was had ik met Maja afgesproken bij de hangmatten. Het idee was om pizza te eten (Western Food dag vandaag for shure). Onderweg naar het restaurantje namen we eerst een manicure en pedicure, heerlijk om je af en toe te laten verwennen en bovendien spotgoedkoop. Bij de pizzeria konden we aansluiten bij het tafeltje van de calafornische meisjes en Nicole. We deelden een heerlijke pizza en salade, mijn eerste pizza hier en hij was goddelijk. Had ik al gezegd dat mijn dag niet meer stuk kon?

Hierna vertrokken we weer naar het hostel om ons klaar te maken voor een avondje uit, die volgt dus als het goed is in de komende uren. Ik heb net weer medicatie genomen voor mijn hoofdpijn dus dat wordt oppassen met alcohol maar dat komr wel goed. De feestjes moeten hier tof zijn en we gaan zo met een aantal naar de beste bar hier die vanavond toevallig ook een feestje heeft; 'crazy hat party'. We hebben nog geen hoed maar misschien pakken we onderweg een kokosnoot of emmer, last-minute oplossing: nooit de slechste.

We zullen zien wat de avond brengt, volgens mij worden mijn laatste dagen hier echt duizend leuk. Leuke mensen, toffe plek en heerlijk weer; dit is weer enorm genieten!

1. Papa:
    7 februari 2014
    Heerlijk dat buitenlands eten !