aankomst Chumpon

6 februari 2014

Vanochtend werd ik vroeg wakker. Ik voelde me gelukkig beter dan gisteren, pakte mijn tas snel in en liep naar het strand waar mijn motortaxi stond te wachten. Even voor de duidelijkheid, motortaxis zijn niet echt mijn ding. Ze scheuren over het eiland alsof het een vierbaanssnelweg is maar in werkelijkheid is er om de meter een gat in de weg waar je lelijk onderuit kan gaan. Er mogen geen auto's op het eiland dus dit was de enige optie, dan maar af en toe mn ogen dichtdoen haha. Eenmaal op de pier kocht ik een ijskoffie en een banaan (last-minute ontbijt) om vervolgens snel de boot op te gaan.

Dit keer waren er ook bovenop zitplaatsen dus ik zocht daar een fijn plekje uit en dumpte mijn backpack neer. Er was een Duits stel dat -volgens mij- een wilde/verlaten hond had meegenomen van het eiland. Best een goed en welwillend idee maar de hond was blijkbaar samen met een andere hond die achter moest blijven op het eiland. Erg triest om te zien hoe de meegenomen hond door manlief op de boot trillend vast werd gehouden terwijl vrouwlief de andere hond (die dus niet meekon) probeerde te blokkeren bij zijn vele pogingen om op de boot te springen. Iedereen op de boot had zo zijn twijfels bij deze adoptiepoging, de honden leken beiden enorm van slag.De vele pogingen van de vrouw hielpen niet (tot meppen met een plastic flesje en 'Nein!' schreeuwen aan toe). Uiteindelijk hielt iemand aan de kant de hond vast terwijl onze boot -met dus de meegenomen hond- vertrok. Zoals ik al zei, dubbele gevoelens.

Nadat we wegvaarden kreeg ik een leuk gesprek met een Duits gezin voor mij en een Duits oud echtpaar naast mij. De man van het gezin was jarig en zo werd mijn last-minute ontbijt omgeboekt naar een driesterren ontbijt (chocoladetaart). De vrouw van het Duitse echtpaar vertelden mij over hun reizen naar Thailand (al 8 jaar!), ik hoop dat ik later ook zo veel van de wereld kan zien op die leeftijd. Verder vermaakte ik me tijdens de reis met mijn boek en puzzeltjes (dankzij het puzzelboekje van de vlamingen :D).

Na aankomst op de pier ging ik met een open taxibusje richting het busstation. Hier kocht ik een kaartje voor de bus naar Chumpon. Overigens kon de meegenomen hond op de pier geen stap vooruitzetten, trillend werd hij weer opgetild. Ik vraag me nog steeds af hoe dat verder gaat met hem (haar?) en de achtergebleven hond. Goed, de minivan vertrok om 12 uur dus in de tussentijd kocht ik wat te drinken om vervolgens in te stappen. Helaas was dit geen VIP bus maar een local busje dus werden we met zoveel mogelijk erin gepropt, bovendien was de bus gemaakt voor types a la lengte thai dus je kan je voorstellen dat zelfs ik niet comfortabel kon zitten. Haha, ik kon er stiekem ook wel om lachen, opgepropte sardientjes in een busjesblik.

Na aankomst in Chumpon, reis van 3 uur overleefd, stak ik de weg over naar een reisbureau waar ik meteen een ticket kocht voor de boot naar Ko Tao van morgen. Helaas vertrekt deze dondersvroeg, 6 uur wordt ik opgepikt bij het hostel. Ach, het voordeel is dan dat ik wel de hele dagnog heb daar. De vrouw van dit bureau was erg aardig en bracht mij vervolgens met de auto naar mijn hostel, uberchill. Hier checkte ik in waarna ik naar mijn kamer ging. Omdat ik de eerste was kon ik mijn bed gewoon uitkiezen, met stapelbedden is dat ideaal! Het hostel waar ik nu zit is supermodern. Alles is wit en doet me denken aan ikea. Verder is alles ook superschoon en werkt de wifi fantastisch. Nadat ik mijn spullen op mijn bed had gedumpt nam ik een heerlijke douche om vervolgens weer fris op mn kamer te komen.

Na een paar minuten kwam de eerste andere backpacker binnen, een engelse jongen. We kletsten wat en gingen samen op pad om wat te eten. Er moet hier een goede nachtmarkt zijn maar daarvoor waren we eigenlijk net wat te vroeg, we aten daarom in een restaurantje noedelsoep. Overigens erg lekker en wederom goedkoop, de prijzen verschillen enorm met de eilanden.

Hierna gingen we terug naar het hostel waar ik met de man van de receptie een gesprek had over mijn vervoer terug naar bangkok. Na enig twijfelen besloot ik om met de nachttrein te gaan, scheelt me een overnachting en het is bovendien echt leuk. Omdat de tickets hiervoor vlak van te voren vaak uitverkocht zijn liep ik maar meteen naar het station om een kaartje te kopen. Daarna kocht ik alvast wat eten voor de tocht naar Ko Tao en liep ik weer naar het hostel. Chumpon is heerlijk klein dus ver was het allemaal niet.

In het hostel zocht ik wat dingen uit qua WWOOF-en. Hierna kocht ik internet, werkte het niet om fotos op mijn site te zetten -> deze volgen du. Later. Mijn overgebleven tijd gebruikte ik erg nuttig: skypen met mams!

Na het skypen ging ik naar de kamer waar twee nieuwe Duitse meisjes waren. Zij gaan morgen ook naar Ko Tao, daarna nog wat eilanden en dan naar het Noorden van Thailand. Ik gaf ze wat tips om naar toe te gaan (defenitely PAI) en te doen (ELEPHANTS).

Nu lig ik in mijn bed met mijn tas al weer klaar voor vertrek morgen. De wekker staat op 5 uur dus ik zeg 'Slaap Lekker!'.

1. Mama:
    7 februari 2014
    Super nieuwsgierig naar Ko Tao. Op internet lijkt het wel een paradijs.