Laatste dag Ko Phayam

6 februari 2014 - Ko Phayam, Thailand

Gisterochtend werd ik helaas niet zoals gehoopt fit wakker, knallende koppijn vergezelde mij toen ik uit mijn tent stapte. Ik nam paracetamol en besloot dat het maar een rustig laatste dagje moest worden op Ko Phayam. Na wat niksen begon de medicatie te werken dus helemaal hopeloos was het niet :)

Het vlaamse stel zou die middag vertrekken en ik kon met hun mee ontbijten. Omdat zij scooters hadden gehuurd konden we naar een tof restaurantje verderop. Ik brunchte echt fantastisch hier, zelfgemaakt brood met scrumbled eggs en een roti met zelfgemaakte cashewbutter. Hadden ze dit soort restaurantjes maar overal! Na het ontbijten ging ik achterop weer terug naar mijn tent.

Ik deed een poging tot slapen in een hangmat verderop maar een ietwat fatsige meneer (redelijk op leeftijd) had hetzelfde idee in de hangmat ernaast. Hij was me toch een partijtje aan het snurken daar. Best hilarisch wat de mensen die over het stand langsliepen keken zelfs om nadat ze deze zaagmachine hoorden. Hoewel ik er wel vrolijk van werd was het niet echt bevordelijk voor mijn hoofdpijn.

Ik besloot om in het restaurant van mijn 'camping' een mangolassi te drinken, daarna nam ik afscheid van Raff en Hannah. Vervolgens had ik het plan om in mijn tent maar wat te dommelen. Helaas stond deze pal in de zon in de middag dus deze broeikas was niet echt een goede plek om uit te rusten. Daarom vertrok ik richting een schaduwplek op het strand. Hier viel ik uiteindelijk in slaap om na 30 minuten bezweet wakker te worden, helaas met nog meer hoofdpijn dan voorheen.

Na enige twijfel nam ik toch maar zwaardere medicatie en kocht ik verderop coca cola. Ik nam een koude douche (kan ook niet anders haha maar dik prima voor dit moment) en wandelde wat op het strand. Tegen zonsondergang haaldeik mijn camera, maakte fotos en liep richting Dino om alvast doei te zeggen. We liepen wat rond en besloten om samen weer te eten bij het restaurant van mijn campingding. Ik ging dit keer voor een heerlijke curry. Na het eten was ik enorm moe maar mijn hoofdpijn was zo goed als weg. Ik childe nog wat met Dino, namdefenitief afscheid en regelde de motortaxi voor de dag erop. In mijn tent pakte ik zo goed als dat kon mijn backpack in om vervolgens heerlijk vroeg te slapen.

1. Mama:
    6 februari 2014
    Veel geluk vandaag met het reizen!
  2. Anton:
    6 februari 2014
    Hopelijk heb je vandaag meer geluk met je reis naar Chumpon en gaat je hoofdpijn gauw over.
  3. Oma:
    6 februari 2014
    Ik hoop, dat de hoofdpijn nu gauw over gaat en wens je goede reis naar de volgende plek.
    liefs, oma