Rustige reis terug & Relaxen

10 maart 2014 - Ringwood East, Australië

De rest van de treinreis verliep gewoon zoals gepland. Al moet ik eigenlijk busreis zeggen want vanwege een kapotte airconditioning kregen we de kans om over te stappen op een bus. In mijn coupé werkte de airconditioning als enige wel maar daardoor was het enorm druk daar en werd het alsnog benauwd, haha handig. Ik besloot vanwege de drukte en het feit dat de bus rechtstreeks naar Melbourne ging dus over te stappen. Wel echt tof dat ze in Australië zulke dingen doen, die service krijg je niet van de NS... Eenmaal in Melbourne trok ik een sprintje naar het toilet -geen wc in een bus voor 4 uur is niet goed voor je blaas-. Ik voel me altijd een retard als ik met mijn megabackpack en minibackpack een wc hokje in probeer te komen, daar sta je dus niet bij stil als gewone reiziger. Jahoor weer een backpackerdilemma gevonden.

Ik wachtte op Courtney die me op kwam pikken. We aten eerst wat op het station, na al het fastfood van afgelopen weekend ging ik dit keer voor gezond. Daarna stapten we in de tram richting Courtney haar auto die verderop (gratis) geparkeerd stond.

Na een uurtje rijden waren we weer 'thuis' bij Shaun. Hier was mijn kamer nog gewoon zoals ik hem achter had gelaten. Ik voelde me lichtelijk opgelaten omdat ik zo onverwachts weg was gegaan -zonder afscheid te nemen van zijn gastvriendelijke ouders- maar alles bleek gelukkig in orde. Na een korte drinkpauze stapten Courtney en ik weer in de auto om richting Shaun zijn werk te gaan. In zijn pauze aten we samen pizza. Daarna reden we weer naar huis om te chillen op mijn bed met laptops. Af en toe is het gewoon fijn om geen backpacker- of werkleven te hebben. Gewoon relaxen net alsof je thuis bent. Ik kocht mijn tickets voor de volgende bestemming; Bathurst (Nee, niet Duits). Ik ga weer WWOOF-en vanaf vrijdag :)

S avonds laat kwam Lewis zijn oplader oppikken. Shaun was inmiddels ook thuis en met zijn vieren kletsten we nog wat na. Vervolgens dook ik stuiterend van energie mijn bed in. Genieten geeft je vleugels :)

1. Mariëtte:
    11 maart 2014
    het klinkt nog steeds eeeerrrgg leuk he veel plezier nog!!! groetjes Mariëtte