Rustig aan en toch genieten!

23 april 2014 - Byron Bay, Australië

Zoals telkens de afgelopen dagen scheen de zon fel toen ik na een heerlijke nacht wakker werd. Een goed begin van de dag zeggen we maar zo. Aangezien ik wat later was dan normaal schoot ik in mijn kleren en liep ik gauw richting het huis voor een kopje thee en ontbijt.

Ondanks het aanbod om gewoon een dag te rusten begon ik in de tuin beneden aan een onkruidwiedsessie. Heerlijk om het resultaat te zien toen ik klaar was. Ik sloeg een klein stukje over aangezien een stuk of tien rode mieren hun nest aan het beschermen waren. Ik had de afgelopen dagen genoeg mierenbeten opgelopen dus bedankte vriendelijk voor een nieuwe pijnlijke sessie en ging een meter verderop weer verder. Toen ik klaar was relaxte ik binnen wat met een kopje thee. Dat rustig aan doen was zo'n gek idee nog niet. Ik checkte mijn mail en had daarna weer wat energie om aan de slag te gaan. Ik vroeg Tanya daarom ook om een nieuw klusje binnen (vanwege de zon). Eerst ruimde ik de kast met lakens e.d op en vervolgens maakte ik wat ramen schoon. Ook de kids werden door Tanya aan het werk gezet, onder luid protest gingen ze -uiteindelijk- aan de slag. Na mijn ramenlapsessie was het lunchtijd. Ik genoot op de veranda van een restje pesto pasta salade met uitzicht op de tuin en de bergen. Het mooie uitzicht inspireerde me tot wat schrijven en dichten, altijd fijn om in zo'n mooie omgeving te zijn (he dat rijmt!). Ik liep nog wat rond, deed een korte voetbalsessie en werd volgepropt met lekkers -alweer-.

Tegen het einde van de middag nam de sterkte van de zon wat af. Het voelde buiten als een heerlijke wandeltemperatuur en ik besloot dan ook om er op uit te gaan. Ik liep in totaal een klein uurtje en genoot enorm van het uitzicht over Byron en de bergen. Eenmaal terug bij het huis was iedereen druk bezig in de keuken met het klaarmaken van avondeten. Ik nam snel een verfrissende douche en plofte vervolgens op de bank voor een heerlijke tv/tekensessie (altijd bezig blijven haha). Niet veel later werd ik verrast door Lucy die een burrito voor mij had gemaakt. Veel voller dan ik hem zelf zou maken maar dankbaar (!) at ik hem op. Echt superlekker met zelfgemaakte quacamole. Genoeg voedsel voor de rest van de dag, ik zat bommetje vol. Alhoewel; toen ik even later thee had gezet kwam David aanzetten met een reep pure chocolade met amandelen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen... We keken een film op de bank, een of andere aziatische geisha film waarvan ik de helft niet volgde door het accent. Nogal vaag dus. Toen de film afgelopen was haastte ik me gauw naar de caravan, klaar voor een volgende heerlijke nacht!

1. Mama:
    23 april 2014