Dagje binnen en avondje op pad!

24 april 2014 - Byron Bay, Australië

Het is bijna elf uur 's avonds en ik lig nagenoeg te stuiteren in bed. Wat een heerlijke avond, interessant en supergezellig. En bovenal; ik heb in tijden niet zo hard gelachen. Dat doet een mens goed!

Het begon allemaal vanochtend niet zo voorspoedig toen ik wederom niet fit wakker werd. Ik begon de dag met een lekkere grote kom havermoutpap om megaveel energie te krijgen om aan de slag te gaan. Aangezien ik het gevoel heb/had dat de zon mijn gezondheid niet veel goeds deed begon ik aan wat klusjes binnen. Eerst maakte ik wat ramen schoon (ik ben niet geliefd onder de spinnen denk ik) om vervolgens de voorraadkast een grote schoonmaakbeurt te geven. Nadat ik even een korte thee en computerpauze had ging ik verder met mijm schoonmaaksessie en nam ik de boekenkast en de douche onderhanden. Toen alles glom van schoonheid was het alweer tijd voor lunch en maakte ik voor mezelf avocado/kalkoen sandwiches met zelfgemaakte mayo. Echt, aan goed eten hier geen gebrek.

Ik voelde me al veel beter en had wat behoefte aan frisse lucht dus hielp ik Jack buiten wat met het kleinmaken van takken voor in de openhaard (nodig in de winter). Ik relaxte wat met de vogels in de hangmat (cockatiels) en deed mijn gebruikelijke fotorondje. Toen was het alweer tijd om naar de caravan te haasten om mijn backpack gedeeltelijk in te pakken en mezelf klaar te maken voor vertrek. We gingen namelijk richting de Gold Coast voor een voetbalwedstrijd van Sam. Eindelijk weer even eruit! Ik at nog snel een appel terwijl de rest een kom pasta naar binnen smulde -waar ze de maaginhoud vandaan halen weet ik niet- en sprong toen snel in de auto. Het was best een lang ritje, onderweg zetten we het vriendje van Lucy nog af en liepen we een klein stukje op het strand voor een snelle blik over de kust en dus de echte Gold Coast. Die is dus megatoeristisch, vanaf het strand keek ik uit over de wolkenkrabbers/flats/toeristische hotels die aan de kust zaten. Jeetje zulke grote gebouwen aan het strand, het is bijna gezichtsvervuiling. Na anderhalf uur dumpten we Sam bij het voetbalveld voor zijn warming up en reden zelf terug naar een cafeetje voor een theepauze. Net even vakantie, deze reis voelt niet altijd zo gezien het werk/verantwoordelijkheid dus het was echt weer genieten. Na wat geklets reden we richting de supermarkt voor een korte boodschappensessie, daarna haasten we ons naar het voetbalveld waar ze al bijna af gingen trappen. We aten nog snel wat chipjes als prediner en settelden ons op de tribune. Echt bizar hoe anders men omgaat met een wedstrijd hier dan in Nederland. Vooral het aantal supporters viel me vies tegen. Geen schreeuwende ouders langs de lijn, sterker nog; meer mensen op dan langs het veld. Best triest als je er bij nadenkt. De wedstrijd was okee om te kijken. (Vergeleken bij PEC-AJAX was er vast niks aan! ) Sam zijn team won met 2-0 en even later zaten we dus opgewekt terug in de auto richting huis. Rond negen uur kwamen we hongerig aan. We maakten dus snel ons avondeten en relaxten op de bank. Onder het genot van een kopje thee en chocolade lachte ik hardop om de meest slechte scenes uit 'Scary Movie 5'. Ik moest hem natuurlijk afkijken dus lekker laat liep ik richting mijn caravan voor alweer mijn laatste nachtje hier. Morgen ga ik richting het échte Byron Bay, in een hostel welteverstaan. Eens zien of ik dan wat van de hippiecultuur meekrijg, ach ik zal in ieder geval weer anderen ontmoeten. Ik heb er donders zin in :)

1. Oma:
    25 april 2014
    Goed zo, Aafke. Er is een tijd van werken en relaxen en zeker als je 18 bent. Ik hoop dat het echte Byron Bay je verwachtingen waar maakt. Liefs van Oma.