Dankbaar!

23 april 2014 - Byron Bay, Australië

Mijn blog vandaag is iets anders dan normaal. Het was een lastige dag net zoals gister en ik heb dan ook besloten om niet weer te schrijven over de dagelijkse gang van zaken. Na een zwaar inkakmomentje vanmiddag werd ik na een kort dutje iets fitter wakker en had ik een enorm reflecterend gesprek met David over van alles en nog wat. Het deed me realiseren waar ik nu sta, ga en ben. Even stilstaan bij het hier en nu en hoe dankbaar ik wel niet ben voor alles wat ik beleef en wat het leven mij geeft.

Het klinkt misschien allemaal wat spiritueel nu ik dit zo zeg. Misschien is het ook wel spiritueel. Hoe vaak staan we vandaag de dag nog stil bij datgene dat we wél hebben. Hoe fijn zou het zijn als iedereen de wereld eens positief zou bekijken in plaats van het oude vertrouwde gezanik over niks. Het reizen heeft me tot nu toe zo ontzettend veel gegeven. Ik zie zoveel dingen in een ander opzicht dan wat ik hiervoor deed.

Laten we bijvoorbeeld allemaal alsjeblieft ontzettend dankbaar zijn voor het feit dat we een megagoed transportsysteem hebben in Nederland. Ik besef ook wel dat dat uurtje vertraging op de vroege morgen je ochtendhumeur niet ten goede doet maar stel je eens voor dat je helemaal niet met een trein of auto kon reizen. Simpelweg omdat het onbetaalbaar is of sterker nog; omdat er geen goede wegen of treinen zijn. Het is een klein voorbeeld van een dagelijks klaagmomentje die het leven onnodig minder maken. Laten we daarentegen allemaal alsjeblieft dankbaar zijn voor al het mooie om ons heen. Ga er op uit op je luie zondag en ontdek die mooie natuur die we hebben in plaats van de dag in bed te spenderen, zoals altijd. Groet eens een vreemdeling, gewoon omdat het kan. En ontdek dan dat een glimlach zoveel kan veranderen. Het zijn de kleine dingen in het leven die het een fantastische periode maken. Je hebt het zelf in de hand. En bovendien, wees dankbaar voor elke gezonde dag die je voor je hebt. Voor je het weet is het over of misschien deels minder dan voorheen. Leef elke dag opnieuw, zoals nooit te voren. Dat is genoeg wijsheid van mama Aafke denk ik maar zo.

Mijn les van vandaag is zoals ik al zei genieten van alles wat ik wél heb in plaats van in een klein hoekje duiken om te huilen (figuurlijk dus). Ik ga iets tofs maken van mijn komende 2,5 maand reizen want voor ik het weet is het voorbij. Pats. Boem. Dus ik geniet, ik leef en ben vooral dankbaar voor alles wat ik mee mag maken!

Volgens mij is het wel duidelijk wat voor gesprekken ik hier dagelijks heb haha. Hieronder een korte samenvatting van mijn dag zodat ik die zelf niet vergeet...

Vroeg wakker, wandelen, toast, thee, werken, basilicum plukken, onkruid wieden, mierenbeet, lunch, havermoutpap, buiten genieten, hoofdpij, caravan, slapen, minder, binnen, alleen David hier, 'alleen', douche, gesprekken, inspirerend, boeiend, reflectie, avondeten, pasta pesto salade, hemels, computer, rest thuis, kletsen, sterren kijken, bed.

1. Mama:
    23 april 2014
    Ik ben dankbaar dat jij mijn dochter bent!
  2. Oma:
    23 april 2014
    Poeh, wat een levenswijsheid!!! Maar wat denk je waarom opa en ik zo fijn oud zijn? Je mag best een keer flink balen, maar je moet er niet in blijven hangen en daarbij kun je alleen jezelf helpen. Het houdt niet op, ook nog een belerende oma. Maar ik ben het helemaal eens met jou mam, wij hebben ook fantastische (klein en achterklein) kinderen en daarvoor zijn we elke dag dankbaar (bewust of onbewust) Heel veel liefs van jou oma.
  3. Papa:
    23 april 2014
    Super bedacht, gevoeld en opgeschreven !
    XXX