Niet zo fit

21 april 2014 - Byron Bay, Australië

Het is half negen en ik lig met knallende koppijn op bed. Ook hier heb je die momenten dat je niet helemaal fit bent. Vandaag was zo'n dag dat je eigenlijk het liefst gewoon in bed blijft liggen.

Vanochtend werd ik iets voor de wekker wakker. Ik had heerlijk geslapen maar al bij het klaarmaken voor de dag kwam er een lichte hoofdpijn opzetten. Ik liep naar binnen, deed rustig aan met ontbijten en ging daarna verder met daar waar ik gister gebleven was. Juist: onkruid wieden. Ik zette mijn telefoon op een foute radiozender en werd ondertussen ge-entertained door een praatprogramma. Een paar uur later was ik klaar met het autopad, alleen het stuk onder de auto kon ik niet doen omdat ik daar niet bij kon. De zon was inmiddels erg fel gaan schijnen en mijn hoofdpijn werd steeds erger dus ik besloot om binnen even bij te komen met wat drinken en wat fruit. Tanya kon aan me zien dat ik nogal klaar was met onkruid wieden dus voor de rest van de dag gaf ze me een ander klusje; het opruimen van een cdkast. Nadat Tanya en David richting het festival vertrokken waren begon ik aan dit leuke opruimklusje. Heerlijk om even wat anders te doen en bovendien vind ik zoiets best wel leuk!

Halverwege nam ik even een korte pauze om te lunchen en te chillen achter de computer. Vervolgens ging ik weer verder met mijn cdproject. Gelukkkig duurde het niet lang meer om het af te maken. Mijn hoofd bonkte inmiddels als een malloot en ik snelde dan ook naar mijn caravan om op mijn bed neer te ploffen voor een korte powernap. Een uur later werd ik iets fitter wakker, om erger te voorkomen nam ik toch wat medicatie. Migraine kan ik niet gebruiken tijdens het WWOOFen. Binnen relaxte ik wat met mijn boek en zat ik nog even achter de computer. Toen kwamen Tanya en David alweer thuis want die hielden het festival niet vol, ook te moe. Ik deed mijn was en nam een fijne douche. Bij de caravan vouwde ik mijn was. Het is zo ontzette.d fijn om weer schone kleren te hebben! Mijn laatste wasbeurt was iets van tien dagen geleden haha.. Ik schoot dus in schone, comfortabele kleren en plofte vervolgens op de bank. Tanya was ook even gaan liggen en de rest van de familie keek een tvprogramma met foute filmpjes. Iets zoals funniest home videos.

Toen Tanya wakker was maakte iedereen even wat voor het avondeten, simpel en gemakkelijk. Ik had nagenoeg geen honger maar ging overstag voor havermoutpap die Tanya voor mij maakte. We relaxte nog wat op de bank, keken de eerste tien minuten van de vaagste film ever(een of andere ouderwetse lowbudget kunstfilm) en kletsten nog wat. De kids maakten -zoals gewoonlijk de laatste dagen- ruzid om chocoladepaaseieren en gingen uiteindelijk tevreden elk hun eigen weg (volgepropt met chocolade). Mijn CDkastproject werd bewonderd door Tanya en David, 'we should take a picture of it' aldus Tanya. Voldaan liep ik niet veel later naar mijn caravan. Zoals ik al zei, niet helemaalfit. Hopelijk krijg ik een goede nachtrust; op naar een nieuwe dag!

1. Oma:
    22 april 2014
    Ik hoop dat de hoofdpijn inmiddels verdwenen is. Pas maar een beetje op in de zon, misschien is die wat te fel. Een hele dikke knuffel van Oma.
  2. Papa:
    22 april 2014
    Tja, migraine kun je niet gebruiken..... maar als 't er is leef je er wel naar (een beetje) gelukkig.
    kus
  3. Mama:
    22 april 2014
    Houd je haaks meid! Kuzz en hele super dikke knuffel xxxx