Relaxen & vertrek Pai

28 januari 2014 - Chiang Mai, Thailand

28/1 Boerderij 13:10

Ik heb een hoop in te halen dus daar gaan we. De ochtend na deze nacht werd ik rond 10u wakker. Ik zag dat Anna en Lina al weg waren, ze gingen door naar Laos. Emily en ik pakten onze spullen om de scooters terug te brengen en te ontbijten. Ik at weer eens brood (woehoe). Daarna gingen we naar een computercafe waar we 2,5 u zaten. Ik moest veel regelen (hostels, wwoof enz.) en de tijd vloog voorbij. Daarna gingen we op weg naar een massagesalon. We waren na 10 minuten wachten aan de beurt. Omdat we hadden gehoord dat een thaise massage erg pijnlijk kan zijn gingen we voor een 'oil massage'. Nadat de twijfels over het omkleden (alles uit?!) weg waren (nee niet alles) konden we een uur lang genieten, al spaarden ze ons niet bij het masseren. Toen het voorbij was waren we beiden erg moe en besloten terug te gaan naar het hostel. Onderweg kochten we een heerlijk ijsje (met vers gebakken hoorntje, dat mogen ze hier ook wel invoeren). Echt een relax dag dus.

Bij het hostel deed ik een poging tot skypen, helaas was de internetverbinding niet je van het dus ik viel af en toe weg. Er waren heel veel nieuwe backpackers aangekomen waar ik mee kletste. Wel een beetje maf want ik was de enige van de grote groep (10 man) die niet Engels als moedertaal had (er waren Canadezen, Engelsen en Amerikanen). Tegen achten gingen we eten. Chris, een Engelse jongen ging ook mee. We aten in een restaurantje. Ik at voor het eerst Pad Thai, een traditioneel thais gerecht, superlekker! Daarna gingen we terug naar het hostel. We zaten een aantal uur bij het kampvuur met zijn allen. Iemand had een gitaar en een ander had een ukulele. Er werd gezongen, gedronken, gepraat en gelachen. Om twaalf uur gaan hier de bars open dus we vertrokken richting de Bamboo Bar. Het feestje ging hier gezellig door... :)

De volgende ochtend stond ik om 9 uur op om uit te checken. Na een korte tussenstop in het internetcafe om mijn email te checken was het tijd voor een ontbijt. Ik at voor het eerst sinds tijden havermoutpap bij een restaurantje met schommels als stoelen. Echt hemels. Daarna stapten we in een minibusje terug naar Chiang Mai. Ik werd nogal misselijk onderweg. Deze minibus had geen airco dus het was nogal benauwd. Bovendien telt de weg 762 bochten dus je kan je voorstellen dat dat niet het meest vrolijke ritje is van 3 uur. Na wat eten en drinken in de tussenstop ging het gelukkig beter, cola doet wonderen.