Wonderlijke dag (met scooter)

26 januari 2014 - Pai, Thailand

26/1 Hostel 18:07

Gister heb ik zoveel gedaan, gezien, gelachen en nagedacht. Een van de meest wonderlijke dagen tot nu toe.

Het begon al bij het ontbijt. Corvin, Emily en ik kozen een leuk tentje uit en ik genoot weer van yoghurt, muesli en fruit. Ik twijfelde toen al een beetje over onze medepassagier, er werd niet echt een fatsoenlijk gesprek gevoerd, slechts feitelijk. Ik twijfelde een beetje over het huren van een scooter, ik heb vervelende herinneringen aan vallende mensen. Ook Emily had geen goede herinneringen. Na het kopen van een busticket terug naar Chiang Mai (dit moest ook gebeuren) besloten we het toch te doen. Ik kon gelukkig op de meest makkelijke en simpele scooter. Na wat oefenrondjes gingen we op pad. Eerste stop: benzinestation, anders kom je natuurlijk niet ver. Het rijden viel me alles mee en ik kon gelukkig snel ontspannen en genieten. Eerst kwamen we langs een 'strawberry-ding'. Een soort restaurant/museum dat me erg deed denken aan een combinatie van hello kitty en de teletubbies. Enorm zoet allemaal en erg japans. Vervolgens bezochten we achtereenvolgens een tempel, de Pai canyon en de memorial bridge. Vooral de canyon vond ik erg tof. Er was een uber uitzicht en we moesten soms over megakleine paadjes. Na de brug kwamen we bij de hotsprings. Ik had er niet bij stilgestaan dat heet water (minimaal 34 graden) niet al te prettig is voor verbrande voeten/benen, het bleek te pijnlijk dus ik ging er niet in. Toch was de omgeving tof om te zien. Bovenin was een bad van 80 graden waar een soort van houten netjes bij stonden zodat je er eieren in koken. De hotsprings waren in een soort bos dus een goede plek om af te koelen van deze hete dag. Na een uurtje chillen gingen we weer op pad. WE reden langs twee olifantenkampen. Echt vre-se-lijk, er stond twee keer een olifant vastgeketend aan de weg. We hebben er letterlijk 10 seconden stilgestaan, keken elkaar aan en dachten hetzelfde; 'hier gaan we geen foto van nemen'. Het was niet om aan te zien. Na de shock was het tijd om wat te eten, we hadden alledrie erg honger. Ik had een beetje mot met Corvin omdat we onze sarcasme niet begrepen (taalbarrieres...) Uiteindelijk kwamen we uit bij een klein lokaal restaurantje waar ze een gerecht serveerden. We bestelden het drie maal op de gok. Ik at hier de lekkerste noedelsoep ooit. Hierna reden we via een lokaal weggetje naar de white Buddha. Een mega budda met een geweldig uitzicht over Pai (we moesten een stuk naar boven lopen). Tenslotte crossten we door Pai naar de andere kant van dit stadje richting het view point. Hier hadden we weer een wonderbaarlijk uitzicht. Helaas ging er een megastijle weg naar toe die we op de terugweg ook weer moesten gebruiken. Gelukkig werkten onze remmen goed dus overleefden we onze motortrip zonder te vallen. Corvin hadden we die dag niet echt beter leren kennen, ach ja.

Na onze terugkomst bij het hostel gingen we eten in het restaurant (Lina, Anna, Emily en ik). Ook Matts, een Noorweegse jongen ging mee. Hij stelde megamaffe vragen (eerste dates?), maar we hebben erg gelachen met zn allen. Omdat we geen alcohol konden kopen vanwege de verkiezingen hier gingen we niet uit die avond maar weer terug naar het kampvuur. Ik heb heerlijke gesprekken gehad met Emily, Lina en Stuart (een engelsman die niet werkt maar reist), we waren lekker filosofisch bezig. Die avond nam ik alvast afscheid van Anna en lina en tegen drieen lag ik in bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade