Relaxed terug in Auckland

31 mei 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Bomvol van versgebakken brownie zit ik in mijn slaapzak naar de Hobbit te kijken. Maja is inmiddels in slaap gevallen. Het is nog beter dan het klinkt. Vandaag bestond vooral uit veel eten en reizen. Toen ik vanochtend in het donker mijn laatste spullen inpakte hoopte ik vooral dat ik tussen de rotzooi van de anderen op mijn kamer niks had verloren. Ik liep naar de keuken waar ik eerst mijn laatste groenten in eeb soort roerbak verwerkte voor een meeneemlunch. Vervolgens maakte ik mijn laatste melk op door het maken van een dubbele portie havermoutpap. Dan maar bommetjevol. Ik ga echt geen eten weggooien haha. Na uitchecken bij de receptie liep ik in mijn pakezelsituatie naar de bushalte en nam ik de bus naar het vliegveld. Onderweg kletste ik gezellig met de buschauffeur die me vervolgens een fijne reis toewenste. Ik was ruim op tijd, aangezien ik snel de bagagecheck kon doen had ik veel tijd om te overbruggen tot ik kon boarden. Ik besloot na drie rondjes dezelfde winkels maar een kopje koffie te drinken (het was nogal klein haha). Een dik uur later kon ik door de kleine veiligheidscontrole om daarna in het vliegtuig te stappen. Het wordt nog bijna vanzelfsprekend om te vliegen, ik ben al expert haha. In het vliegtuig bleek het toestel superchill met veel beenruimte. Ik zat aan het gangpad en links naast mij zat een aardige Amerikaanse man. Ondanks zijn sociale praatjes wel ietwat minder prettig door zijn grootte. Zo'n figuur die eigenlijk voor twee stoelen zou moeten betalen.Echt serieus breder dan hoog. De vlucht was niet zo lang en superfijn. Ik las wat in mijn boek en de tijd vloog voorbij -leuke woordspeling-. Eenmaal in Auckland liep ik gauw door naar mijn bagage, mijn tas had zoals altijd de vlucht weer overleefd en ik liep meteen naar de bus. Onderweg naar het centrum en de ferry kreeg ik inmiddels weer honger en at ik mijn meegebrachte lunch die verrassend goed smaakte. Het transport zat me blijkbaar duizend mee want ook op de ferry hoefde ik niet te wachten.

Een half uurtje later was ik aan de overkant waar een blije Maja mij begroette. Wekletsten alles bij elkaar en onderweg naar haar huis reden we nog langs de videotheek om 'the Hobbit' te halen. Een film die ik nu toch echt wel een keer moest zien. Eenmaal bij Maja kookten we avondeten en bakte we brownies. Of beter gezegd, Maja hield de chef uit en ik keek gezellig toe. Ik herorganiseerde mijn backpack, dekte de tafel en schoof toen aan voor een heerlijk pittig Thais maaltje. Net alsof we weer samen in Thailand waren. Na het eten verplaatsten we ons naar de tvkamer en begonnen we aan de hobbit. Al snel kwam het idee van brownie niet meer uit ons hoofd en genoten we van dit dessert. Hierna warmde ik op met een kopje thee want ondanks dat het hier in het noorden veel warmer is had ik het onverklaarbaar koud. We doken dus in onze slaapzakken en keken verder naar de film. Halverwege is Maja in slaap gevallen en ook haar ouders zijn richting bed. In mijn eentje genietik nu dus half van de film die verbazingwekkend interessant is. Echt megagrappig om al die landschappen te herkennen, en ja. Het is echt zo mooi. Op dit moment is er een of andere vechtscene aan de gang dus ik vermaak me maar met het bloggen haha. De film is volgens mij bijna over, zometeen ga ik ook fijn slapen. Het is nog niet helemaal duidelijk wat de plannen voor morgen zijn vanwege het weer en de kosten van een hostel (ik zou misschien met Maja samen ergens heen). We zullen zien wat de dag brengt, genieten zal ik toch wel!

1. Papa:
    1 juni 2014
    Hobbit opgenomen in Nieuw Zeeland ?
    Zo leer ik ook weer wat bij.
    Leuk om dingen te herkennen lijkt me.