Met Maja op Waiheke Island :)

1 juni 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En genieten was het zeker vandaag. Ik zit op het moment nog wat te chillen in het hostel maar er staat een horrorfilm op dus genoeg tijd en redenen om te bloggen haha.

Vanochtend werd ik vroeg wakker. Ik maakte mezelf snel klaar om op pad te gaan. Nadat ik klaar was maakte ikook Maja wakker en even later stapten we in de auto richting een zondagsmarkt. Dit keer was het echt een fatsoenlijke markt en konden we dus werkelijk rondlopen. Echt iets kopen deden we niet, alhoewel we op de terugweg een stop maakte bij een fancy bakkerijtje vlakbij Maja's huis. Met een heerlijk ontbijtje achter de kiezen kwamen we even later bij het huis aan waar we een laatste poging deden voor het krijgen van een bed op Waiheke Island (een eilandje vlakbij). Wonder boven wonder was er plek, we pakten dus gauw onzs spullen bij elkaar en liepen richting ds ferry voor een tweedaags avontuur.

Het was aardig druk, waarschijnlijk ook vanwege een lang weekend hier door een feestdag. Eenmaal aangekomen op het eiland stapten we in de bus en na een aantal minuten lopen hadden we het hostel gevonden. Na het inchecken lieten we hier onze spullen achter en liepen we naar het 'dorp' verderop. De eerste relaxplek was al snel gevonden, op het strand dat we halverwege tegenkwamen. Hier deelden we een pizza voor lunch met onze meegebrachte brownie als toetje. Jamm. Vervolgens liepen we door naar het dorpgeval waar we wat winkeltjes ingingen. Bij een snoepwinkeltje bezweek ik voor wat hollandse drop. Oh echt wel! Bij het infocentrum haalden we een plattegrond. We besloten om op dit eiland die bekend is om de wijngaarden onze kennis te verbreden met een wijnproeverij. We namen de bus die kant op en stapten even later een soort restaurant/wijngaard/brouwerij binnen. Hier proefden we een soort appelcider en rosé (je kon zelf kiezen wat je wou proberen voor een klein bedrag per soort). Vervolgens liepen we naar de buren (een andere wijngaard) om hier vier verschillende witte wijnen te testen. Twee vielen echt heel erg in de smaak. We genoten ontzettend van het uitzicht, de wijn en het moment. Heerlijk buiten in het zonnetje, superfijn. We maakten aardig wat volwassen -uhum- foto's die tegen het einde foute selfies genoemd konden worden. Tegen vijven liepen we terug richting het hostel. Onderweg fiksten we een lift naar de supermarkt, hier sloegen we spullen voor het avondeten in. Aangezien het al donker was besloten we na even lopen niet weer te liften maar namen ee veilig de bus. Even later kwamen we hongerig bij het hostel aan, we maakten geroosterdr groenten uit de oven met knoflooktomaten. Aangezien we geen boter hadden gehaald kochten we iemand om met onze brownie. Altijd handig! Terwijl het eten in de oven klaar werd kletsten we wat met andere backpackers. Even later genoten we van ons maaltje in de lounge terwijl we met een hele groep naar een vage krokodilfilm keken. Het was zo langdradig dat we op een gegeven moment maar gewoon doorspoelde naar de actie (oftewel killerkrokodil). Na deze film genoten Maja en ik van een heerlijk toetje (brownie, och och wat verassend). Er werd nog een andere horrofilm opgezet en aangezien ik toch niks beters had te doen besloot ik maar mee te kijken. Het is maar goed dat ik vanavond in een dormroom slaap...