Lang leve de Engelse koningin!

2 juni 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En nog een heerlijk relaxedagje hier aan de andere kant van de wereld. Even niet haasten om vanalles te zien maar gewoon tot rust komen en genieten van het feit dat ik helemaal niks hoef. Even écht vakantie in plaats van reizen want dat is nogal een verschil.

Nadat Maja en ik vanochtend op tijd opstonden aten we een ontbijtje in het hostel. Ik had slecht geslapen maar vermaakte me vanochtend goed met een gratis wifi voucher die ik in mijn bed had gevonden. Met een volle maag gingen we op pad, heerlijk om een keer een kleine backpack te hebben in plaats van mijn zware meeneemkledingkast. Maja en ik liepe via een toeristische route naar de ferry. We zochten naar de publieke pluktuin maar konden deze niet vinden. Het was een fijne en mooie route, een lekker actief ochtendje. Vroeger dan verwacht waren we bij de ferry, we besloten om maar naar de overkant te gaan aangezien er niet veel meer was om naar toe te gaan op de eilandkant (heen en weer was zowel tijd als geldverspilling). Aan de overkant liepen we naar de videotheek om hier een aantal films te huren (joehoe). Eenmaal bij het huis relaxten we wat met een boel lekker eten en een film. Na de film maakten we scones, in Nieuw Zeeland vierden ze de verjaardag van de Engelse koningin (ook al krijgen ze daar in GB geen vrij haha). Ter gelegenheid van engeland genoten we dus even later van hartigr scones en thee (genoeg zoetigheid dankzij de brownie).

Maja begon aan haar universiteitsprojecten en ik settelde mezelf op de bank en las een boek op Maja haar ipad. Net voor etenstijd was Maja toe aan een pauze en begonnen we met het kijken van een romantische komedie. Na een heerlijk avondmaaltje en gesprekken over hollandse tradities ('klompendans?') keken we de rest van de film af. Vervolgens las ik weer wat, deed ik mijn was -echt wel nodig- en stapte ik onder een heerlijke douche. Mijn kleren hing ik buiten te drogen en toen ging ik gauw naar bed aangezien ik toch wel echt heel moe was. Hier nog even lezen maar zo snel slapen. De wekker staat op zes uur, weer een lang dagje Nieuw-Zeeland ontdekken nu het nog kan!

1. Opa:
    3 juni 2014
    Een dagje rust is ook wel goed maar blijf genieten nu het nog kan
    knuffel Opa