OH HELL YEAH

30 mei 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Ik lig in bed met een glimlach van oor tot oor, wat een top dag. Nadat ik vanochtend rond half negen fijn wakker werd deed ik lekker rustig aan en pakte ik rustig wat spulletjes bijeen. Ik liep naar de keuken en at een heerlijk uitgebreid ontbijt. Aan de eettafel ontmoette ik drie jongens die gingen bungeejumpen. We kletsten wat en ik wenste ze veel sterkte, dat springen is niks voor mij haha. Ik liep naar buiten en deed een winkelrondje, de zon scheen superfel maar het was nog steeds superkoud. Om wat op te warmen trakteerde ik mezelf op een cappucino bij starbucks. Terwijl ik hiervan genoot zat ik kneiterszenuwachtig en opgewekt de minuten af te tellen tot ik naar het skytrekcentrum kon. Vandaag was namelijk de dag dat ik ging hanggliden! HELL YEAH. Een half uurtje later liep ik opgewarmt naar het centrum waar ik gewogen werd (nee meneer, ik ben niet zwaarder dan 100kg haha). Vervolgens moest ik even wachten, ik kletste wat met een aantal anderen die ook gingen hanggliden en met een groep van acht man stapten we in een busje richting Glenorchy. Onderweg maakte we een tussenstop bij een voortreffelijk uitzichtpunt. Het zicht was werkelijk prachtig, een groot meer met de herkenbare heuvels en bergen. De bijnaam 'Paradise' kon deze plek zeker dragen. Na kort foto's maken en vele 'Ohs' en 'Ahs' reden we door naar de landingsbaan.

JA nu ging het echt gebeuren. We kregen een korte briefing, tekenden voor eventuele gevaren en wachtten toen braaf onze beurt af. Ik was ongeveer als zesde aan de beurt dus kon eerst een beetje kijken en genieten van de omgeving. Nog snel even naar het toilet, een extra laag kleding aan en toen mocht ik eindelijk de lucht in. Helm op, handschoenen aan en toen mee naar het parachutedinggeval. Een soort driehoekige vlieger ofzo waarin ik in een soort cocon hing boven mijn instructeur. Ik kreeg wat vasthoudinstructies en toen werden we zo'n 8 minuten omhoog gevlogen door een zweefvliegtuigje. Ik zweer je, vanaf de eerste seconde had ik een glimlach op mijn gezicht en die kwam er niet meer af. Het uitzicht was waanzinnig. Ondanks de kou (echt fris bovenin) ultiem genieten. Nadat we hoog genoeg waren liet de instructeur ons los en vlogen we zelf los verder op de wind. Eerst heerlijk uitkijken op de prachtige natuur en toen wat acrobatische acties, duiken enzo. Het landen viel me alles mee en vol met adrenaline stond ik dik twintig minuten beneden. Of beter gezegd, lag ik beneden haha want ik moest eerst uit mijn relaxte positie worden gehezen. Nog naspringend en energiek aanschouwde ik de laatste twee anderen die ook omhoog gingen. Er was maar een vliegtuigje dus er was ook telkens maar een persoon in de lucht. Echt zo tof. Nadat iedereen geweest was kletste we wat na en kocht ik mijn foto's en video's (jazeker, alles is vastgelegd!). We reden weer terug naar het centrun van Queenstown.

Vrolijk liep ik hier naar het hostel waar ik heerlijk bijkwam. Ik at en dronk wat en liep vervolgens naar de computers om het resultaat te zien van de opnames maar kwam onderweg een van de bungeejump jongens tegen. We kletsten wat en bekeken op zijn computer al het materiaal. Ik ben zo blij ermee! Zal als ik tijd heb een filmpje uploaden! Tegen zessen liep ik met twee van de bungeejongens naar de Fergburger, het beroemde burgerrestaurant in Queenstown. We moesten even wachten maar genoten even later van deze heerlijke hamburgers in het hostel. Met een fles L&P (typische frisdrank hier, soort 7up), een beter diner kon ik niet wensen. Na dit typisch kiwimaaltje liep ik naar de computers -dit keer echt- voor een fijne lange skypesessie met thuis. Tegen half tien hield ik toch echt op, printte ik nog snel mijn vliegticket -op zich wel belangrijk- en liep toen richting de kamer van de bungeejongens. Hier was ik eerder uitgenodigd om wijn te komen drinken met hun en hun kamergenoten (vijf van de zes zijn frans). De rest van de avond bracht ikdus hier door. Superfijne afsluiter. Tegen twaalf uur liep ik maar naar mijn kamer waar ik een soort van mijn tas inpakte (wijn is niet altijd bevorderlijk) en toen mijn bed indook. Nog steeds stuiterend van de extreem fijne dag. Letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt!

1. Mama:
    30 mei 2014
    Argh zo fijn dat ik niet wist dat je dit vandaag ging doen...dan had ik niet geslapen. Top dat je het hebt gedaan! WAUW Knuffels xxx
  2. Papa:
    30 mei 2014
    hoezo hoogtepunt van het zuidelijk eiland ?
    top !