Reis Bathurst & aankomst WWOOFhost nummer 3

15 maart 2014 - Bathurst, Australië

13/03 21:32 Bed WWOOF

Vannacht verliep verder prima. Ondanks dat mijn nekkussen geknapt was kon ik hem wel de reis gebruikendankzij een haarspeldje van Courtney. Ik sliep wonderbaarlijk goed, alleen de laatste uren waren door een tochtend raam wat lastig door de kou. Bij aankomst in Sydney was het druk overal. Ik plofte meteen bij een zaakje neer voor een ontbijtje, gepocheerde eitjes met toast en natuurlijk koffie. Hier kon ik dankzij Wifi op zoek naar nieuwe WWOOF adressen. Na het ontbijt ging ik op zoek naar hardloopkleding. Ik kwam uit bij ee shoppingcentre verderop, onderin was een soort markt waar ik meteen een nieuw nekkussen kocht Bovenin waren outletwinkels, ik slaagde er goed en had alles wat ik nodig had. Bij aankomst op het station pakte ik eerst mijn backpack om zodat de nieuwe spullen erin konden. Mijn allstars kregen een nieuwe eigenaar; de prullebak.

De trein bleek erg efficiente stoelen te hebben. Je kon ze van kant wisselen waardoor je van een 4 persoonszit een 2persoonszit kon maken. Superhandig. Ik zat in de stiltecoupé maar net zoals in Nederland is dat meer theorie dan praktijk, ook de Aussies kletsten er vrolijk op los. Ik kreeg het voor elkaar om even te slapen en toen ik wakker werd had ik het meest toffe uitzicht ever. Ik kreeg een eerste indruk van de blue mountains, wonderbaarlijk. Even later zag ik wat resultaat van de bosbranden. Intens die verkoolde bomen, dat is toch anders dan gewoon een nieuwsbericht. Na de trein moest ik nog een uurtje in de bus waar ik geentertaind werd door een typisch 'zwanger koppel'. Haha, die dachten dus echt dat ze alles konden maken. Goed. Bij het uitstappen van de bus werd ik meteen opgevangen door Keith en Carol, mijn nieuwe WWOOF host. In de auto vroegen ze veel dus ik kon veel vertellen. Bij aankomst op de boerderij bleek de locatie echt prachtig. We werden meteen begroet door tientallen kangaroes en de kudde alpaca's waarvan er eentje net een baby had gekregen. Uberschattig. Ik ontmoette meteen de andere WWOOF-ers. Mina, een japans meisje en Saskia, een Duits meisje, ook Therese en Travis verbleven in onze cottage. Een getrouwd stel die hier al twee jaar zijn en soort van werken. Ontzettend leuke andere mensen! Onze cottage is ook erg bijzonder, zelfvoorzienend met zonne energie en een compostwc. Haha. Buiten vlogen kleurrijke papagaaien rond en de kippen maakten ruzie om het beste legplekje. We speelden met zn allen kaartspelletjes, kletsen en aten wat. Daarna stapte ik in bed om morgenvroeg om 6 uur de dag te beginnen met Yoga. Hoewel het heel basic is bevalt het me allemaal prima. Een nieuwe ervaring zullen we maar zeggen!

1. Papa:
    15 maart 2014
    Klinkt alsof er weer leuke avonturen aankomen!
    Knuffel !