Gezelschap/omgeving maakt zwaar werk dragelijk

15 maart 2014 - Rock Forest, Australië

14/03 21:20 Bed Cottage

Vanochtend werd ik vaag wakker door Mina die met een zaklamp in mijn ogen scheen. Na een aantal keer praten van Mina drong het eindelijk tot me door dat ik op moest staan voor Yoga. Hupsakee. Ik sprong mn bed uit, in mijn kleren (die later binnenstebuiten en achterstevoren bleken) en liep met Travis en Mina richting het huis beneden. Buiten was het donker, binnen deden we een yoga sessie. Heerlijk om zo wakker te worden en alles los te maken. Ik ben zo stijf als een plank en voor mn spieren is het beter om te stretchen. Na de yoga deden we een korte buikspieroefening en gingen we aan de slag. Buiten was het inmiddels prachtig, in de wolken hing de nevel en de zon kwam op. Wauwie. Het werk was minder, onkruid wieden. Bah, wat heb ik daar genoeg van. Ach, ik maakte er maar een spelletje van. Hoe meer volle emmers hoe beter, eens zien of ik mezelf kan verbeteren deze dagen. Tegen negenen was het tijd voor ontbijt, hup weer richting de cottage 700 meter verderop. Ik loop wat af op een dag, goed voor de beenspieren!

Na een ontbijtje buiten in de zon gingen we weer aan de slag. Onderweg naar de farm zagen we nog iets bijzonders, de Alpina kudde had er weer een babytje bij. Het arme beestje was net geboren en deed verscheidene pogingen om op te staan. Denk maar aan die scène van Bambi, uberschattig. Na het zien van dit onvoorstelbaar mooie gebeuren begonnen Mina en ik met het plukken van tomaten om vervolgens weer onkruid te wieden. Daarna hielpen we Travis met een elektrisch hek geval ding uit de knoop te halen. Dat duurde uiteindelijk langer dan verwacht dus we besloten lunch over te slaan (Teresse en Saskia gingen wel), we waren daardoor eerder klaar. Tegen drieën liep ik naar boven, at ik wat en kleedde ik me om voor een workout/hardlooprondje. Helaas vond het weer van niet dus door regen en onweer besloot ik maar om mijn buikspierkwartier in de cottage te beginnen. Toen het droger was trok ik een sprintje naar de kelder van de boerderij (Yoga plek/de enige plek met wifi) om aan te sluiten bij een potje tafeltennis. Vervolgens checkte ik mijn mail op Minas computer en deden we met zijn vijven nog een yogarondje. Daarna wat fitness oefeningen en toen viel de stroom uit. Shit, dat betekende geen wifi en ik moest nog WWOOF adressen terug mailen. Ik kon ook niet op mijn abbo internet want het bereik is hier in de bush belabberd. Mijn plan van een lekkere douche viel ook in het water -figuurlijk dan want na 5 minuten kwam er geen druppeltje uit de kraan-. Daar stond ik dan met mijn haar vol shampoo, op naar boven dan maar. Op zoek naar bereik en douchen in de cottage, met koud water welteverstaan. Mijn zoektocht mislukte, de douche was heerlijk en onverwachts warm vanwege het koken op een kachelding. Ik besloot om weer terug te gaan naar de kelder van de boerderij om te kijken of er Wi-Fi was, ik had daar eerder onderweg bereik gehad dus anders besloot ik te bellen. Onderweg zag ik een megamooie zonsondergang. Er was Wi-Fi en ik kon alles regelen, in het donker weer terug naar de cottage waar we even later snel aten. Dit keer had Travis gekookt en hadden we als deel kangaroesteak l, echt wel lekker. Als toetje tiramisu en toen snel naar bed. Een lekker fit dagje. Het is hard werken maar de andere wwoofers en de omgeving maken het meer dan dragelijk.

1. Mama:
    Hahahahaha
  2. Anton:
    15 maart 2014
    Leuke verhaaltjes weer, ga door met genieten, soms is werken minder leuk maar dat gaat ook weer over. Dikke kus.
  3. Papa:
    Blijft leuk nietwaar ?
  4. Opa:
    15 maart 2014
    probeer het leuk te houden, dan geniet je het meenst.
  5. Oma:
    15 maart 2014
    Ik kan met dat wieden helemaal met jou meevoelen. Hoewel vele jaren geleden, weet ik mij nog goed te herinneren dat ik daar ook niet zo gek op was. Maar alles er om heen is toch wel heel apart. Liefs, Oma.