Lekker zonnen en sportief doen :)

1 april 2014 - Niagara Park, Australië

En weer een fijn, sportief dagje is voorbijgevlogen. De eerste helft van de dag was aardig lui. De wekker ging vroeg, rond 7 uur stapte ik uit bed om na een ontbijtje snel wat onkruid te halen voor de kippen en de was buiten te hangen. Vervolgens sprong ik met een snel in elkaar geflanst lunchpakketje in de auto. Nadat we Harry bij school afgezet hadden reden we richting een stad verderop voor de footballselectiedag van James. De weg ernaartoe was schitterend, het was erg mistig en af en toe leek het alsof we in een wolk verdwenen. Dit werd afgewisseld met groene gedeeltes waar de zon vel scheen. Ook staken we een rivier over die net zo groot leek als een meer.

Eenmaal bij het sportveld ploften we neer aan de zijkant terwijl James zich bij zijn groep voegde. Er volgde een ochtend vol football kijken, tijdschriften lezen (Australische roddelbladen van een andere moeder, haha je moet toch wat), koffie drinken en in de zon genieten. Pfoe wat hard werken...

Tegen kwart voor twee (!) reden Michelle en ik weer terug richting huis, James bleef achter omdat hij nog een ronde moest spelen, met een andere moeder reed hij terug. Onderweg genoot ik wederom van het uitzicht, we pikten Tom op van school en kwamen na een uurtje rijden weer bij het huis aan. Ik ging snel aan de slag om nog wat werkuurtjes te maken, het voelde wel erg lui allemaal. Ik liet de kippen vrij, haalde de was binnen, vijlde een soort rek -iets zwaarder dan verwacht-, raapte eieren, vouwde de was en hielp wat met de footballwebsite. Druk druk druk. Het gezin ging vroeg avondeten vanwege avondactiviteiten, ik besloot om een rondje te gaan hardlopen voor de dagelijkse beweging.

Toen ik terug kwam van een heerlijk rondje door het bos, lekker in de schaduw op deze zonrijke dag, was alleen Greg nog thuis. Ik kreeg nog een lesje boksen van hem en leerde ook wat verdedigingstechnieken, een dik halfuur later vertrok ook hij en was ik alleen in het grote huis. Ik besloot om eerst maar even de keuken een beetje op orde te brengen (één mega bende), daarna nam ik een heerlijke douche. Vervolgens besloot ik om toch maar wat te eten aangezien ik dat qua sport wel nodig had (mijn eetlust was ver te zoeken). Eenmaal klaar relaxte ik nog wat op mijn bed tot het gezin thuis kwam. Ik at nog wat yoghurt, hielp met de afwas en hield het vervolgens voor gezien. Hupsakee, lekker in bed na deze lange en fysieke dag.

1. Mama:
    1 april 2014