Computerdagje!

2 april 2014 - Lisarow, Australië

Vanochtend werd ik wakker met een pijnlijke enkel. Gister was ik tijdens het hardlopen zwaar door mijn enkel gegaan maar na een minuutje hinkelen dacht ik dat het wel weer ging en rende ik dus rustig verder. Een verkeerde keuze bleek dus vandaag. Ach, ik heb met veel spierpijn te dealen gehad hier dus wat meer pijn met lopen kon ik wel handelen.

Ik volgde weer mijn ochtend routine, hing de was op en vulde een emmer vol onkruid. Daarna plantte ik tijmplantjes in de voortuin die langs de autoweg loopt. Best een leuk werkje. Vervolgens kreeg ik een zwardere klus; alle bladeren die naar beneden waren 'gegleden' vanwege de regen langs de rand van de megaschuur weghalen. Ik vulde in totaal 1,5 kruiwagen met zand/bladeren. Naast het vegen was het besturen van de kruiwagen minstens even zwaar. Dit resulteerde in een halve kruiwagen op de grond op een plek waar het niet moest. Pfft. Geloof me, ik vloek nog steeds in het Nederlands. Toen ik eindelijk klaar was hinkte ik -mijn enkel deed toch meer pijn dan verwacht- naar binnen voor een kopje thee en een appel. Binnen rook het heerlijk omdat Michelle een appelcake aan het bakken was. Aangezien ik met mijn voet zat mocht ik verder wat meer simpele klusjes uitvoeren op de computer. Ik begon met het uploaden van dingen op de footballwebsite. Vervolgens had ik een korte lunchbreak om daarna aan de slag te gaan met een blog over propagation voor de website van deze WWOOFplek. Ik zal die ook uploaden op mijn weblog, haha eens wat anders voor mijn Engelse lezers. Ik maakte de blog compleet met foto's nadat ik een uitgebreid camerarondje had gelopen. Het uploaden kostte langer dan verwacht aangezien ik wat moeite met de computer/het internet had (bluh). Goed, uiteindelijk lukte alles zoals ik het wou en besloot ik om mijn tijd achter de computer eens te besteden zoals men dat van mij verwacht. Iets wat ik al weken voor mij uit zat te schuiven; de studiematching regelen. Ik stuurde mijn motivatiebrief, doorliep allerlei andere vragen en mailde vanwege de matchingdag die ik niet bij kan wonen. Vervolgens zocht ik nog wat WWOOFplekken en toen was het alweer etenstijd.

Na het eten vertrok Michelle met de jongens en Marly voor een wandeling. Gezien mijn voet bleef ik thuis, ik deed een deel van de afwas en belde vervolgens een WWOOFplek waar ik hoogstwaarschijnlijk mijn reis ga eindigen; Het hostel in de Blue Mountains. Wiehoe.

Toen iedereen weer thuis kwam ploften we op de bank voor een korte nieuws sessie. Daarna gingen de jongens aan hun huiswerk en relaxte ik een beetje om vervolgens een heleboel bij te kletsen met mama via skype. Zó fijn om even weer te bellen. Tegen negen uur hing ik op, maakte ik me klaar voor bed en sprak ik de taken voor morgen met Michelle door. Ik ben weer alleen thuis dus ik kan mezelf weer vermaken met al het werk hier. Ach, gelukkig veel simpels. Bovendien staat er qua eten een Nederlands dagje op de planning; aangezien het hier richting winter gaat vind ik het (ook al is het 29 graden) legaal om pepernoten te bakken. Morgenavond staan Nederlandse pannenkoeken met appel op de planning. Kijk, dat is dus heel erg lekker zo af en toe!

1. Mama:
    2 april 2014
    Pepernoten bakken in april in Australie. Kijk daar moet je Aafke voor heten om dat te verzinnen. Leuk! Zwarte Piet introduceren is vast een lastigere (hum is dat een goed woord?) klus. Smulse xxx mama
  2. Anton:
    2 april 2014
    Jammer van je enkel beperkt toch het genieten denk ik. Kun je wat pepernoten over sturen zijn er dan vast met Sinterklaas wel.